Tuning silników – Extrem4x4

Tuning silników

Dla narzekających na brak mocy mamy oferę tunigów silników.
Nie we wszystkich pojadach terenowych można podnosić moc i moment obrotowy silnika.
Są niestety modele pojazdów, których nie można „ruszac” -jak np. awaryjny silnik Nissana Patrola 3.0di 2000-2007, któremu tuning tylko przyspieszy kres żywota.
Największe odczuwalne przyrosty – bo nie zawsze jest odczuwalne w rzeczywistości to, co pokazuje wykres z hamowni – posiadają silniki turbodoładowane.
Ważny nie tylko jest parametr największy, ale przede wszystkim jego przebieg w zakresie obrotów i obciążenia.

Osiągi samochodu – szczególnie terenowego uzależnione są głównie od przebiegu momentu obrotowego ,moc jest ważnym elementem, ale nie najważnieszym. Na cóż nam wysoka moc i moment tylko w jednym punkcie wykresu, skoro podczas jazdy poruszamy się w szerszych zakresach niż jeden pkt obrotów. Ważniejszym jest aby spadki momentu obrotowego były poza różnicami prędkości obrotowych silnika przy zmianach kolejnych biegów.
Zależnie od modelu samochodu terenowego i silnika możemu zwiekszać parametry pracy do nawet 100% ponad serię.
Przy zwiększaniu mocy i momentu pomagają modyfikacje układu wydechwego , dolotowego, oraz intercoolera – dzięki którym wprowadzamy więcej tlenu do zasilania silnika, co przedkłada się na lepsze spalenie w cylindrze a to znów na efektywność – czyli oczekiwaną moc.

W kwestii tuningu silników należy własciwie zaplanować modyfikacje, gdyż wykonane w nieodpowiedni sposób mogą odwrócić oczekiwany efekt … i mocy nam ubędzie, zamiast przybyć.
Opieramy się na własnym doświadczeniu ale również posiłkujemy się w sprawach oprogramowań sterowników w zaprzyjeźnionych z nami firmach tuningowych jak RaceRent, Compsport, Masters TDI.
Zajmujemu się też tuningiem starszych silników turbodiesla na pompach mechanicznych rotacyjnych.

Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników.
W silnikach wolnossących niestety większym nakładem pracy i kosztów uzyskujemy mniejsze przyrosty mocy i momentu.
W samochodach wyczynowch możemy przebudować silnik wzmacniając jego wnętrze ( kute tłoki, korbowody, itp.) i wymieniając osprzęt na wyczynowy.
Należy pamiętać, że dużemu podnoszeniu mocy i momentu silnika musi towarzyszyć modyfikacja układu napędowego, a przede wszystkim sprzęgła.
Przesada kończy się uszkodzeniem zarówno silnika jak elementów napedu.

Sprawdź nasze Social Media

2020© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności

EnglishGermanPolish