Idąc naprzeciw zapotrzebowaniu na profesjonalne usługi konserwacyjne zdecydowaliśmy się otworzyć specjalny dział w naszej firmie.
Zajmujemy się tematyką przedłużania sprawności pojazdów od kilkunastu lat.
W tym zakresie znajduje się również zabezpieczanie antykorozyjne podwozi i nadwozi.
Producenci pojazdów nieszczególnie zajmują się tą dziedziną, gdyż nie leży to w ich interesie.
Polityka częstej wymiany samochodów jest sprzeczna z przedłużaniem ich żywotności.
Samochody są więc projektowane na określony okres użytkowania, żeby użytkownik zmienił pojazd na nowy dając znów zarobić producentom.
W związku z faktem , że naprawy mechaniczne i duży wybór części zamiennych nie stanowią dziś problemu z podtrzymaniem kondycji mechanicznej, samochody muszą być wycofywane z obiegu z innych przyczyn – trudniej naprawialnych – czyli nieodwracalnych uszkodzeń karoseryjnych.
Pojawia się więc korozja, czyli proces niszczenia – szczególnie dotyczy stalowych elementów nośnych i poszyć pojazdów, wynikający z kontaktu ze środowiskiem zewnętrznym – dla metali jest on głównie efektem reakcji chemicznych.
Proces korozyjny jest więc dla niektórych pomocnym w utrzymaniu koniunktury a dla niektórych wielkim wrogiem.
Nie jest on jednak równie szybko postępujący w każdym miejscu świata.
Zdecydowanie przyspiesza powstawanie korozji wilgoć w powietrzu i powiązane z nią stosowane – szczególnie w okresie zimowym – drogowe aktywne środki chemiczne takich jak np. sól drogowa, itp.
Niestety nasze położenie geograficzne i długie zimy sprzyjają procesom korozji.
Jedynym sposobem walki z tym procesem jest profesjonalna konserwacja i zabezpieczenie antykorozyjne.
Proces konserwacji trwa około 3 dni roboczych.
– demontaż detali karoseryjnych – typu poszycia plastikowe, niekiedy zderzaki
– mycie na gorąco wodą ze środkami chemicznymi ( 90 stopni) myjką wysokociśnieniową
– suszenie wstępne (wymuszone i samoczynne) – całość ok. 24 godziny
– mechaniczne czyszczenie pkt, z którymi nie poradziła sobie myjka
– gruntowanie i konserwacja właściwa ( osobno wnętrza profili karoseryjne, osobno powierzchnie podwozia
i rama pojazdu)
– montaż detali