Proto – Extrem4x4

Volvo Sugga TP-21 4,2TD 1HD-T

Volvo Sugga 4×4 1956-2016 by Extrem4x4 Otrzymaliśmy do wykonania ciekawy samochód terenowy – Volvo TP21 potocznie zwany -Sugga.Niestety odtworzenie oryginału było niemozliwe ze względu na stopień zniszczenia całości samochodu oryginalnego, więc wspólnie z właścicielem zdecydowaliśmy o zbudowaniu pojazdu łączącego w sobie historyczny klimat i kształt z nowoczesną techniką terenówki i dzisiejszą precyzją oraz luksusem prowadzenia.Volvo […]

Nissan Patrol Y60 Integrale 4.4 BMW

To nawiązanie do legendy rajdów samochodowych i do czasów kiedy tłumy kibiców ustawiały się wzdłuż trasy odcinków na tyle szczelnie, że organizator nie potrzebował taśm do ich wyznaczania, a każdy mały chłopak miał zamiast krwi benzynę i plakaty Lancii Delty Integrale nad łóżkiem.Chcieliśmy wizerunkiem Patrola Integrale złożyć hołd tym czasom, kiedy to motorsport w wydaniu […]

Tomcat 5.0V8

Dostaliśmy na warsztat znanego wszystkim offroaderom – Tomcata Wojtka Bodzionego.Zaczęło się niewinnie, od modyfikacji zawieszenia i przede wszystkim montażu amortyzatorów wyczynowych R-shox 2.7″ z pełnymi regulacjami charakterystyk tłumienia typu Coil Over.Wymagało to przebudowy całej geometrii mocowań i pracy zawieszenia. Zamontowaliśmy również odboje hydrauliczne -bumpstopy R-shox niwelujące skutki gwałtownych maksymalnych ugięć zawieszenia, występujących najczęściej przy długich […]

Ciuchcia 4×4 / Suzuki Jimny

Oprócz rasowych samochodów terenowych budujemy również inne ciekawe użytkowe pojazdy.Prezentujemy ciuchcię, zbudowaną na zamówienie pewnej firmy, która zaopatruje lunaparki, lub inne miejsca rekreacji w zestawy kolejek drogowych do przewozu osób.Dostaliśmy skorupę, która ustanowiła od razu gabaryty i wymiary podwozia. Bazą do stworzenia ciuchci zostały elementy napędu Suzuki Jimny, gdyż potrzebowaliśmy stworzyć pojazd 4×4. Przepisy homologacyjne […]

Nissan Navara MonsterCat Rally

Ukończyliśmy rajdowego Nissana Navarę Monstercat.Samochód budowaliśmy od jesieni 2012r dla zespołu Piotra Białkowskiego Bewa Racing Team.Szczegółowy opis pojazdu przedstawimy po naszym urlopie ( tzn za dwa tygodnie – 19.08.2013) wraz z ciekawymi zdjęciami i filmikami.W skrócie przypomnimy, że wykonaliśmy całkowicie od podstaw pierwszy egzemplarz rajdowego Monstercata i Piotr jako kierowca testował go na swoich terenach […]

Smoczyca EVO 4

Po prawie dwuletniej przerwie bestia powraca na trasy rajdowe. Konstruktor i zarazem kierowca – Damian wreszcie zakończył dzieło.Przypomnimy, że to już IV ewolucja.Tym razem została praktycznie stworzona od nowa.Wyglądem nawiązuje do poprzednich wersji, jednak jest to już całkiem inny samochód.Jest teraz dłuższa , niższa i lżejsza od poprzedniej wersji.Przybyło jej również mocy i skoku zawieszeń.Dzięki […]

Fiat 500 4×4

Na indywidualne zamówienie naszego kolegi Jurka z Rally Camp – zbudowaliśmy samochód terenowy z … Fiata 500.Pomysł był ryzykowny i wymagał mnóstwa pracy.Prace rozpoczęliśmy w październiku 2009r., a zakończyliśmy w pierwszym etapie – w lipcu 2010r. Opis konstrukcji: – konstrukcja nośna – ramoklatka przestrzenna, materiał – stal wysokogatunkowa– układ napędowy – Porsche Cayenne 4×4, niezależne […]

Nissan Patrol Y60 4,2V8 Audi Nitro 2009

Z założenia miał być treningówką, która nie miała startować na rajdach. Ale szybko okazało się, że jest bezkonkurencyjny … i zaczął startować. Wizualnie nie jest najpiękniejszy, ale za to skuteczny.– silnik Audi S8 – 4.2 -V8 – 32V , po tuningu – moc min. – 350 KM,– dod. – wtrysk podtlenku azotu High-Power , typ […]

Nissan Patrol Y61 4,4 BMW Rally

Samochód zbudowany do Radów Maratońskich i długodystansowego ścigania w terenie. – silnik BMW 4.4 V8 – 290 KM,– skrzynia 5-b Nissan Patrol, reduktor Patrol– sprzęgło/koło – sportowe ze spieków – 260mm,– zawieszenie 8 amort. Pro-Comp Nitro – z regulacją i zbiorniczkami,– kompletna klatka bezpieczeństwa – FIA,– duża chłodnica z tyłu pojazdu,– 2 x metromierz Explona– […]

Nissan Patrol Y60 4,2TDI zwolnice Laplander

budowaliśmy dwa bliźniacze pojazdy tego typu. Bazą były Nissany Patrole Y60.Zamierzeniem było stworzenie skutecznego pojazdu do rajdów przeprawowych z nadwoziem zamkniętym i … pełnym ogrzewaniem na zimę o możliwie najwyższych własnościach terenowych. – silnik Toyota Land Cruiser 4.2 TDI o podniesionej mocy – 220 KM– skrzynia Toyota 5-b, reduktor– sprzęgło sportowe spiekowe– PTO – Toyota– […]

Gad

Pojazd budowany był w naszym warsztacie przez ok 10 mies. Jako bazę nośną użyliśmy częściowo legarów ramy Nissana Patrola, łącząc je z przestrzenną ramoklatką, która dosztywniała całość i tworzyła samonośną konstrukcję.– silnik 5000 ccm V8-32v Mercedes 500, 330 KM, 500 Nm, mechaniczny wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic– skrzynia biegów automatyczna 4-biegowa Mercedes, reduktor Robur, PTO,– mosty […]

Nissan Patrol Y60 Laplander

Samochód zbudowany do jazdy w ciężkim terenie, oraz jazdy trialowej. Charakteryzuje się niesamowitymi właściwościami najeżdżania na przeszkody i dużą głębokością brodzenia. – mosty portalowe Volvo Laplander z dwoma blokadami 100%, hamulce tarczowe,– silnik Nissan Patrol 2.8 TDI , po tuningu – 180 KM,– sprzęgło sportowe ze spieków,– wyciągarka mechaniczna Star 66, PTO,– asekuracyjna wyciągarka elektryczna,– […]

Nissan Navara V8

samochód bazowy to Nissan Navara D-22 – Pick-Up – 2.5dci Zaczęło się niewinnie. Najpierw tylko podstawowe przygotowanie off-road – zderzaki koła MT, lekki lift zawieszenia, snorkel itp… Wystarczyło na jakiś czas.Następny etap to ekstremalna zabawa w przebudowę – czyli krojenie całego samochodu – 2006r.– silnik Mercedes 500 SE – 260 KM V8 – benzynowy,– skrzynia […]

Smoczyca EVO 3

– silnik Audi A8 – 4200 ccm, v8 – 32v, sprężanie 12:1, po tuningu – 350 KM, 450 Nm,– zasilanie – modyfikowany, mechaniczny wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic z Mercedesa 500,– sprzęgło spiekowe 275- 10 sp., sportowe koło zamachowe, dodatkowe chłodzenie,– skrzynia biegów/reduktor – Isuzu Trooper 3.2-3.5,– mosty Nissan Patrol GR, 2 – blokady ARB, zmienione […]

Tinex

– silnik 5000 ccm V8 – 32v Mercedes 330 KM, 500 Nm,– zasilanie modyfikowany mechaniczny wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic,– sprzęgło wzmocnione – 275 mm, spiekowe – tuningowe koło zamachowe,– skrzynia biegów mechaniczna 5-b , przyspieszony reduktor Nissan Patrol GR- 1.65 ,– mosty Nissan Patrol GR, 2x blokada ARB, wzmocnione obudowy,– zawieszenie 8-amortyzatorów Procomp MX Nitro […]

Nissan Patrol Pro-Sport

– przebudowa 2005 r.,– model bazowy Y60 2.8 td 1992r.,– silnik po tuningu 180 KM 2.8 td,– zawieszenie +10 cm , 8x amortyzator Trail-Master,– snorkel, wyprowadzony wydech – głębokość brodzenia – ok 1.5m,– klatka bezpieczeństwa połączona z nadwoziem,– koła Simex 35″,– 2x 100% blokada mostu 4-Mad,– 2x wyciągarka elektryczna,– 2x akumulator żelowy Optima,.. i mnóstwo […]

Smoczyca EVO 2

– silnik Isuzu Trooper 3.2 24V – benzynowy, zasilany wtryskiem mechanicznym Bosch -K-Jetronic z Mercedesa – ok 220 KM,– skrzynia biegów/reduktor – 5b/2b Isuzu 3.2,– mosty Nissan Patrol GR Y60,– wspomaganie kierownicy Nissan,– 2x blokada 100% ARB,– chłodnica z tyłu,– zawieszenie 8x Trail Master, wahacze wzdłużne, sprężyny śrubowe,– konstrukcja – ramoklatka przestrzenna, nadwozie zamknięte,– wyciągarka […]

Kanarek

Po 13 latach znaleźliśmy i odkupiliśmy Kanarka. Stał w zapomnieniu i marniał pod chmurką. Korozja już się za niego zaczeła brać, a wszyskie gumowe elementy totalnie sparciały. Na szczeście był kompletny i wyglądał podobnie jak kiedyś, miał kilka modyfikacji spawalniczych, ale był sobą. W 2013 poddaliśmy go totalnemu remontowi, żeby odzyskał dawną formę małego wściekłego […]

Gonzo

W czasie kiedy polski off-road dopiero się kształtował. I tak naprawdę nie były jasno określone i zdefiniowane reguły gry, większość z nas próbowała wprowadzić coś z własnej inwencji twórczej, budując różnego rodzaju stwory i pokraki. Najfajniejsze jednak było samo budowanie. Wieczorami się spotykaliśmy, piliśmy piwko, czy tam coś innego i braliśmy się do pracy – […]

Smoczyca EVO 1

– silnik Isuzu Trooper 3.2 – 24V – po tuningu mechanicznym, zasilany tylko LPG – moc ok. 180KM,– skrzynia/reduktor – isuzu 3.2,– mosty portalowe na zwolnicach – UAZ „Afgan”,– wspomaganie kierownicy,– koła 34″, bieżnik rolniczy,– zawieszenie 8x amortyzator Kayaba, sprężyny śrubowe, wahacze wzdłużne,– konstrukcja – ramoklatka przestrzenna na bazie ramy Suzuki Samurai,– chłodnica z tyłu,– […]

Jeep Willys CJ2A replika

W dobie Samuraja i jego różnych modyfikacji, wpadliśmy na pomysł zbudowania kilku sztuk wiernej repliki naszego protoplasty aut terenowych – Willysa. Podwozie Suzuki Samuraja było prawie identyczne konstrukcyjnie i wymiarowo co Jeep – ten sam rozstaw osi i kół i podobne zawieszenie – na resorach piórowych.Nawet przetłoczki ramy były prawie identyczne.Karoserie wytwarzał nam ręcznie ( […]

Agresor 3.5 – V8

To pierwszy zbudowany przez nas samochód od podstaw. Jak na czasy w których powstał, był konstrukcją bardzo nowoczesną (zawieszenie na sprężynach śrubowych, podczas gdy na rajdach królowały jeszcze resory piórowe) i posiadał b.dobre osiągi. – podwozie i układ napędowy – modyfikowany Range Rover 3.5 V8 ( początkowo zasilany dwoma gaźnikami – 170 KM, później zmodyfikowany wtrysk […]

Sprawdź nasze Social Media

2020© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności

EnglishGermanPolish