Toyota Tundra 5.7 – 400KM Na wyprawę

To kolejny ciekawy pomysł motoryzacyjny Darka – pomysłodawcy budowy Unimoga wersji „bus wyprawowy”z 2012r.
Założenie było proste. Potrzebny samochód terenowy na wyprawę z dużym mocnym, dynamicznym silnikiem i dużą przestrzenią użytkową , o dużej niezawodności – dlatego marka Toyota, i ogólnie o wszystkim dużym…
Darek ma już krótkiego „topowo” wyposażonego Patrola Y60 4.2td, więc nie potrzebuje samochodu do walki z ekstremalnym terenem, tylko pojazdu do połykania przestrzeni.
Tundra okazała się bardzo dobrym pomysłem. Słynie z niezawodności, rewelacyjnego silnika V8 i podzespołów napędowych , wszystko najwyższej jakości i trwałości.
Przy tym ten 2.7 tonowy „mastodont” rozpędza się 0-100km/h w ciągu 6 sekund !!! Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie przez Toyotę na 1800km/h, ale po zdjęciu ogranicznika można pojechać ponad 230km/h. W końcu to prawdziwe, japońskie 400KM.
Oczywiście do silnika dostępne są różne usprawnienia łącznie z doładowaniem mechanicznym, dzięki którym można podnieść moc nawet do 600KM
Jednak w tej konstrukcji – fabryczne, mizerne 400KM wystarcza Darkowi.
No ale do brzegu.

Tundra otrzymała stalowe zderzaki, dwie wyciągarki z przodu i z tyłu, płyty osłonowe mechanizmów podwozia, osłonę zbiornika progi stalowe 4-podporowe mocowane do ramy i inne okucia.
Nie zabrakło snorkela i dodatkowych oświetleń typu xenon.
Do mostów przedniego i tylnego zamontowaliśmy pneumatyczne 100% blokady ARB, dzięki którym Tundra nie ugrzęźnie w ciężkim terenie.
W tylnej części wykonaliśmy stelaż dla namiotu dachowego, trapów i innych dodatków wycieczkowych.
Na skrzyni ładunkowej zamontowaliśmy potężną butlę LPG – 230L zasilania silnika, bo Tundra posiada 2 układy zasilania – benzyna i LPG. Dzięki czemu po napełnieniu obu źródeł otrzymujemy zasięg drogowy ok. 2300km !!!
Zawieszenie naszej konstrukcji to wzmocnione amortyzatory R-shox z regulacją twardości i zbiornikami olejowo-gazowymi, oraz zestaw liftu o 60mm.
Za wyhamowanie Tundry odpowiedzialne są zamontowane wzmocnione hamulce DBA, gdyż fabryczny system już niedomagał przy większych prędkościach.
W kolejnym etapie Tundra otrzyma jeszcze większe koła terenowe i z tego też powodu zamontowaliśmy poszerzenia błotników, które dodatkowo są osłona na lecące kamienie spod kół.
To nie koniec przebudowy Tundry, bo bierzemy się za projektowanie profesjonalnej zabudowy mieszkalnej offroadowo-camperowej na tylnej części.

Sprawdź nasze Social Media

2020© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności