Po prawie dwuletniej przerwie bestia powraca na trasy rajdowe. Konstruktor i zarazem kierowca – Damian wreszcie zakończył dzieło.
Przypomnimy, że to już IV ewolucja.
Tym razem została praktycznie stworzona od nowa.
Wyglądem nawiązuje do poprzednich wersji, jednak jest to już całkiem inny samochód.
Jest teraz dłuższa , niższa i lżejsza od poprzedniej wersji.
Przybyło jej również mocy i skoku zawieszeń.
Dzięki temu samochód ( nie wiem, czy kwalifikuje się jeszcze do tej grupy pojazdów) będzie szybszy i łatwiejszy w prowadzeniu.
Konstrukcyjnie pojazd został przygotowany do startów w rajdach cross-country i rajdach klasy Drezno-Wrocław, gdzie oprócz jazdy szybkościowej znajdują się elementy przepraw.
Zawieszenia o wydłużonym skoku do prawie 60 cm składają się długich i lekkich wahaczy rurowych ze stali chromo-molibdenowej oraz specjalnie dla Smoczycy wykonanych wyczynowych kolumn amortyzatorów .
Silnik – to sprawdzona jednostka Audi S8 – 4.2 V8 o podniesionej mocy – 400 KM z możliwością chwilowego zwiększania mocy przez wtrysk podtlenku azotu (tzw. nitro) do ok. 500 KM, przydającego się do szybkiego wyprzedzania „opornych” lub przy stromych podjazdach.
Działanie takiego systemu testowane było z sukcesami w poprzednim sezonie – w Nissanie Patrolu Nitro.
Silnik połączony jest wyczynowym sprzęgłem z 5-biegowa skrzynią biegów z Isuzu, dalej z reduktorem o przyspieszonych przełożeniach i mostami z Nissana Patrola uzupełnionymi w dwie 100% blokady ARB i zmienionymi zębatkami przełożeń.
W Smoczycy oprócz supermocnego silnika i wyczynowych zawieszeń zalazła miejsce również wyciągarka.
Ale nie byle jaka.
To najszybsza i najmocniejsza elektryczna wyciągarka firmy Gigleppin, z dwoma silnikami Warna – 13 KM, a jej siła i prędkość uciągu jest porównywalna z „mechanikami”, przy ponad połowę mniejszej masie i większych prędkościach rozwijania i dowijania liny.
Pojazd posiada hamulce tarczowe z podwójną wentylacją na 4 kołach.
Całość zabudowana na przestrzennej ramie połączonej z klatką bezpieczeństwa – tworząc jedną samonośną bryłę.
Dla obniżenia masy poszycia wykonano z carbonu i poliwęglanu.
Oczywiście samochód został nafaszerowany innymi potrzebnymi akcesoriami offroadowymi, takimi jak: metromierze, nawigacja, oświetlenie xenonowe, intercom, sportowe fotele i pasy, oraz wiele innych.
„Nowa” Smoczyca jest bardzo szybka na szutrach i zarazem doskonale radzi sobie z przeszkodami przeprawowymi.
Odbyła już swoją pierwszą jazdę i próby w terenie.
Pierwszy start dopiero na wiosnę 2012r.
Zima będzie okresem testów i regulacji.
Dane techniczne w tabelce poniżej
Silnik / zasilanie
Audi S8 4200 ccm, V8, sprężanie 12:1 , po tuningu 400/500 KM ,
wtrysk podtlenku azotu – dwie butle 2×7 kg ,
sportowy komputer BB-Tuning, sportowy wydech , strumienice
Skrzynia / reduktor , sprzęgło
5-biegowa manualna Isuzu, reduktor o przełożeniu 1,0 i 1,35, Sportowe koło zamachowe, sprzęgło 275mm spiekowe
Mosty napędowe
Nissan Patrol GR, przełożenie 5,4, przód i tył 100% blokada mostu ARB, wzmocnione obudowy
Konstrukcja
Samonośna,rama kratownicowa połączona z klatką bezpieczeństwa ,
spawana z rur stalowych
Koła
Felgi 4-Mad Racing, 7×16 ET(-70) ,
opony BF-Goodrich MT KM2 285/75 R16
Wymiary masa
dł/szer/wys : 3800/2000/1900 ,
rozstaw osi – 2790 ,
rozstaw kół 1740 [mm] ,
masa własna – ok. 1600 kg
Zbiornik paliwa/układ paliwowy
120L , dwie zewnętrzne pompy paliwa, 4 filtry paliwa, dodatkowy wtryskiwacz paliwa
Zawieszenie
Wahacze wzdłużne ze stali chromowo-molibdenowej, amortyzatory , sprężyny Eibach , skok ok. 60 cm
Osiągi
0-100 km/h 4.5 sek ,
v-max (reduktor-teren) – 190 km/h, asfalt – … indeks opon ogranicza
Dodatki:
Wyciągarka dwusilnikowa Gigglepin 13KM, 2x metromierz Explona, Garmin, intercom. itp.