Rajdowe Mitsubishi III Pajero 3.2 did – Extrem4x4

Rajdowe Mitsubishi III Pajero 3.2 did

Historia przygotowania tego samochodu jest dwuetapowa. Najpierw należał do Damiana, który używał go na co dzień i do ciągnięcia rajdówki.
Ale nie było to takie zwykłe Pajero.
Jego opis w wersji pierwszej jest u nas na stronie.
Podsumowując, został poddany pedantycznemu remontowi, zrzucaniu zbędnej wagi i tuningowi .
Zewnętrznie widać podcięte nadkola dla bardziej obfitej pracy kół terenowych, snorkel, płyty ślizgowo-osłonowe, dodatkowe oświetlenie xenonowe.
Ale to tylko zewnętrzne atrybuty terenówki.
Najważniejsze jest wewnątrz.

Zacznijmy od silnika:
Został on całkowicie rozmontowany i praktycznie złożony z nowych tuningowych części, głowica ma powiększone i polerowane kanały, to samo tyczy turbosprężarki. Usunięte zostały ekologiczne obniżacze mocy -typu EGR , itp. Silnik dostał wydajniejszy bezoporowy układ dolotowy i większej średnicy sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej.
Za chłodzenie doładowującego silnik powietrza odpowiedzialny jest potężny intercooler, który zamocowany jest z przodu pojazdu – tam gdzie przepływ powietrza jest największy, a nie w podwoziu- jak to w przypadku seryjnego Pajero kiedy to praktycznie działanie intercoolera jest znikome.
Za sterowanie silnika odpowiedzialny jest odpowiednio przestrojony ECU.
Oczywiście prócz zwiększonych dawek paliwa została przesterowana turbosprężarka pracująca teraz na ok. 1,9 bar doładowania.
To wszystko powoduje parametry na poziomie 230KM i 600Nm.
Damian postanowił sprzedać samochód, więc nowy nabywca Pajero postanowił wykorzystać jego zalety w rajdach terenowych.

W tym kierunku został przebudowany w etapie drugim.
Przede wszystkim Pajero dostało rajdowe zawieszenie R-shox.
Podstawą są amortyzatory R-shox – typu coil-over ,o zwiększonej wydajności z regulacją twardości i ze zbiornikami gazowymi.
Amortyzatory te pozwalają również na większe skoki kół i zdecydowanie lepiej wpływają na stabilność pojazdu.
Ponadto zamontowaliśmy profesjonalną klatkę bezpieczeństwa FIA zbudowaną w zaprzyjaźnionej firmie Ireco Motorsport, zgodną z aktualnym zał. J., oraz wiele innych koniecznych dodatków offroad.

Sprawdź nasze Social Media

2024© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności