Nissan Patrol Y61 BMW 3.0d

Dostaliśmy zlecenie zbudowania samochodu terenowo-wyprawowego dla kolegi Marcina, który dostarczył nam bazę – czyli trochu nadużytego Nissana Patrola 3.0di w wersji krótkiej, 3-drzwiowej.
Zaczęliśmy od szczegółowego mycia podwozia i rozbiórki na czynniki pierwsze.
Podwozie i rama zostało mechaniczne wyczyszczone z powstałych ognisk korozji, poprawiliśmy blacharkę i porządnie zakonserwowaliśmy wszystkie elementy.
Elementy zawieszeń, obudowy mostów zostały wypiaskowane i proszkowo polakierowane.

Oczywiście przed tuningiem i przebudową wykonaliśmy wszystkie remonty mechaniczne, wymiany łożysk, uszczelnień płynów eksploatacyjnych.
W dalszej kolejności zamontowaliśmy lekki, aluminiowy, nowej generacji silnik z BMW 3.0d z pojedynczym doładowaniem.
Tutaj użyliśmy nasz sprawdzony kit montażowy składający się miedzy innymi ze specjalnie skonstruowanego supermocnego sprzęgła 300mm z jednomasowym kołem zamachowym, blachy łączącej ze skrzynią Patrola, zestawu łap z poduszkami, okrojonej ze zbędnych ekologii elektroniki silnika z przebudowanym komputerem sterującym, do którego załadowaliśmy sportową mapą sterującą, sportowego wydechu dużej wydajności – całkowicie wykonanego ze stali nierdzewnej.
Wszystko to daje piorunujący efekt parametrów i osiągów samochodu.

Uzyskana moc to 300KM i ponad 700Nm momentu obrotowego, dostępnego już od najniższych obrotów.
Co do podwozia, to na uwagę zasługuje zawieszenie, czyli przede wszystkim regulowane sportowe amortyzatory R-shox 2.7” ze zbiornikami gazu.
Amortyzatory możemy skonfigurować w dowolnym ustawieniu sztywności i tłumienia, zależnie od przeznaczenia pojazdu, masy i oczekiwanego komfortu. Wydajność jest tak duża, że można sobie pozwolić na rajdową jazdę nawet mocno załadowanym szpejami samochodem.

Oczywiście w temacie zawieszenia znalazły się ponadto wzmocnione liftujące sprężyny, polibusze , wzmocnione wahacze, odboje polimerowe, zestaw obniżenia reduktora.
Obudowy mostów zostały również wzmocnione, szczególnie przednia, żeby wytrzymały ekstremalne traktowanie w terenie.
Patrol otrzymał stalowe zderzaki, wyciągarkę i solidne płyty osłonowe.

Zastosowane szerokie ogumienie wysokości 35″ Cooper Discoverer wymagało montażu poszerzeń błotników wykonanych z niełamliwego ABS-u.
Miejsce do spania przewidzieliśmy na dachu, tam zamontowaliśmy na stalowym bagażniku rozkładany namiot dachowy. W kabinie znalazła się przetwornica 230V, webasto, cb-radio, metromierz, itp.

Zobaczcie film z udziałem tego Patrola:
https://www.youtube.com/watch?v=ENBAMGpmd4o

Sprawdź nasze Social Media

2020© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności