Nissan Patrol Y60 2,8TD 200KM Rshox – Extrem4x4

Nissan Patrol Y60 2,8TD 200KM Rshox

Podstawowe dane techniczne:
Rok produkcji: 1993r.
Silnik: 2,8TDI po modyfikacjach moc 200KM moment 400NM
Masa własna: 2000kg
Skok zawieszenia: przedniego 320mm , tylnego 400mm

Samochód ten jest wynikiem wieloletnich doświadczeń w przebudowie samochodów terenowych, a zwłaszcza Nissanów Patroli. Celem była przede wszystkim odbudowa i niewielkie zmiany konstrukcyjne tak, aby nie zatracić ogólnych walorów samochodu seryjnego znanego z bezawaryjności i legendarnej wręcz wytrzymałości terenowej.

Miało to na celu stworzenie bardzo dynamicznego samochodu, który może posłużyć zarówno do poruszania się na co dzień po drogach, ale przede wszystkim w terenie. Zawieszenie i wyposażenie dodatkowe stworzyło samochód o bardzo mocnym zacięciu rajdowym , który swobodnie może konkurować z dużo mocniejszymi samochodami o specyfikacji Cross Country .

W związku z tym w samochodzie pozostał fabryczny silnik 2,8TD ,który został rozebrany i wyremontowany. Zmianie uległo oprzyrządowanie silnika tzn.
– został wyposażony w intercooler z późniejszego modelu Nissana Patrola Y61 ,
– została przebudowana pompa wtryskowa co pozwoliło zwiększyć dawki zadawanego paliwa w całym zakresie pracy silnika,
– został zmodyfikowany układ chłodzenia: przerobiono pompę cieczy oraz została wymieniona chłodnica cieczy na aluminiową o 2 razy większej objętości od fabrycznej,
– został zamontowany regulator doładowania turbiny mający na celu podniesienie doładowania turbiny powietrza,
– została zmodyfikowana obudowa filtra powietrza gdzie znalazł się filtr stożkowy oraz założono tuningowy wlot powietrza 4MAD

Cały samochód został rozebrany:
– nadwozie przeszło pełną rekonstrukcję blacharki,
– nadkola zostały zmodyfikowane i przygotowane pod pracę dużo większych kół,
– rama samochodu została wypiaskowana i wzmocniona we wszystkich słabych konstrukcyjnie punktach, zwłaszcza przy mocowaniach sprężyn, oraz pomalowana farbami antykorozyjnymi
– całość nadwozia i podwozia po złożeniu została zakonserwowana

Układ napędowy:
– most napędowy przedni został wzmocniony, do przedniego mechanizmu różnicowego została zamontowana 100% blokada 4MAD, wszystkie łożyska oraz uszczelniacze zostały wymienione
– most napędowy tylni został wyremontowany, zmodyfikowane zostało położenie mocowania drążka panharda, dołożono osłonę mechanizmu załączającego tylną blokadę,
– skrzynia biegów i reduktor pozostały oryginalne, dokonany został jedynie przegląd i remont
– sprzęgło zostało zmodyfikowane: koło masowe zostało odchudzone , docisk i tarczę zmieniono na większe o średnicy 275mm zamiast fabrycznego 240mm, co pozwoliło na przeniesienie dużo większego momentu obrotowego oraz założenie dużo większego rozmiaru opon
– zamontowano większe opony Cooper Discoverer STT o rozmiarze 35×12,50r15 na felgach 4MAD 15×10 Et-50

Zawieszenie:
– wszystkie drążki mocujące tylni most napędowy zostały zmodyfikowane pod względem długości, co pozwoliło na pozostawienie mostu w fabrycznej pozycji po założeniu liftu oraz wzmocnione,
– wymieniono wszystkie elementy gumowe, które zostały zastąpione elementami wykonane z poliuretanów
– w przednim zawieszeniu założono tuleje mimośrodowe, które ustawiły przedni most napędowy w fabrycznej pozycji,
– dokonano niewielkiej korekty górnego mocowania przednich amortyzatorów
– zamontowano sprężyny Extrem + 2 cale oraz sportowe amortyzatory 2,7″ z dodatkowymi zbiorniczkami oraz regulacją siły tłumienia firmy Rshox
– zamontowany został amortyzator układu kierowniczego firmy OME

Wyposażenie wnętrza:
– z wnętrza pojazdu zostały zdemontowane wszystkie tapicerki, podłoga został pokryta masą o właściwościach tłumiących hałas, jedynie przednia część oraz tunel skrzyni biegów pozostał pokryty tapicerką
– zamontowano fotele kubełkowe pokryte alcantarą i skórą z regulacją pochylenia oraz dwa rodzaje pasów: oryginalne do poruszania się pod drodze i szelkowe 4 punktowe do poruszania się w terenie,
– za fotelami zamontowano pałąk bezpieczeństwa firmy IRECO, spełniający wystarczającą ochronę kierowcy i pilota podczas dachowania w terenie,
– zamiast materiałowych tapicerek bocznych drzwi zostały wykonane tapicerki z płyt DIBOND
– wszelkie sterowniki i bezpieczniki zostały przeniesione do schowka w celu uchronienia ich przed ewentualnym działaniem wody,
– zamontowano kierownicę sportową z nabą firmy RRS
– samochód został wyposażony w takie elementy jak: CB radio, kompresor do załączania blokad i dopompowania kół, metromierz, system audio, lampkę pilota oraz dołożono klimatyzację

Wyposażenie zewnętrzne:
-zderzak przedni wykonany ze stali kwasowej z wyciągarką wyposażoną linę syntetyczną 4MAD w taki sposób aby nie zakrywała chłodnicy
-progi pod Hi-lifta wykonane z stali kwasowej pokryte ryflem
-tylny zderzak z stali kwasowej pokryty ryflem z dodatkowymi mocowaniami holowniczymi
-w samochodzie zamontowano dodatkowe oświetlenie z przodu dwa Halogeny Xenonowe 4MAD 55W, na dachu pałąk z czterema halogenami Hella FF75, a z tyłu dodano wsteczne dwie robocze lampy ledowe 18W

Sprawdź nasze Social Media

2024© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności