Nissan Patrol Y60 BMW 3.0d – Extrem4x4

Nissan Patrol Y60 BMW 3.0d

Bazą do przebudowy był Patrol Y60 2.8td w wersji długiej.
Montowanie silnika BMW w Y60 jest bardziej kłopotliwe niż w wersji nowszej Patrola Y61.
W starszym modelu jest ciaśniej pod maską, a nasz egzemplarz dodatkowo miał zamontowane przez nas – we wcześniejszym okresie – już wiele dodatkowych, zajmujących miejsce urządzeń takich jak : Webasto, sygnał pneumatyczny z lokomotywy ze zbiornikiem, duży kompresor blokad ARB, wyciągarkę, itp.
Mieliśmy tez za zadanie podłączyć klimatyzację.
Zrobiło się więc ciasno pod maską, szczególnie że wcześniej zamontowany był już snorkel z filtrem po stronie lewej, a wlot do turbosprężarki silnika BMW jest po stronie prawej, dodatkowo musieliśmy wygenerować miejsce na intercooler, który „niestety” znalazł miejsce tylko nad silnikiem – jak w niektórych japońskich terenówkach, nie jest to dobre miejsce pod względem chłodzenia, ale w tym przypadku nie było innego wyjścia.
Musieliśmy również zamontować inną skrzynię biegów, co wiązało się z przeróbką lewarków i tunelu , gdyż nasz kit montażowy silników BMW jest przewidziany do skrzyni biegów Nissana Y61 3.0di, która jest zdecydowanie mocniejszą skrzynią niż z wersji 2.8td.
W celu poprawienia prowadzenia na drodze i w terenie, szczególnie na większych prędkościach Patrolowi zamontowaliśmy wyczynowe mocno wydajne amortyzatory R-shox 2.7″ z regulacją twardości i zbiornikami gazowymi.

Dane techniczne samochodu:
– silnik BMW 3.0d, aluminiowy blok, aluminiowa głowica, – 285KM i 685Nm
– skrzynia manualna 5-biegów Y61-3.0di
– koło jednomasowe, wzmocnione sprzęgło 300mm
– 2 x 100% blokada mostu ARB – przód i tył
– zawieszenie +70mm, amortyzatory R-shox 2.7″ z reg., sprężyny wzmocnione, polibusze
– ogrzewanie postojowe Webasto
– koła 265/75 R16, felgi off-road 4-Mad
– snorkel
– dod. oświetlenie LED
– sygnał pneumatyczny, zbiornik, wyjścia na pompowania kół
– klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, centr. zamek , kamera cofania, CB-radio
– wyciągarka 5.5t, lina syntetyczna
– dwa zbiorniki paliwa ( fabryczny i dodatkowy) – łącznie ok 160L

Sprawdź nasze Social Media

2024© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności