Nissan Patrol Y60 Integrale 4.4 BMW

To nawiązanie do legendy rajdów samochodowych i do czasów kiedy tłumy kibiców ustawiały się wzdłuż trasy odcinków na tyle szczelnie, że organizator nie potrzebował taśm do ich wyznaczania, a każdy mały chłopak miał zamiast krwi benzynę i plakaty Lancii Delty Integrale nad łóżkiem.
Chcieliśmy wizerunkiem Patrola Integrale złożyć hołd tym czasom, kiedy to motorsport w wydaniu hardcorowym wszystkich fascynował i nie miał „ekowrogów” wmawiających nam dziś, że życie bez skrajnych emocji jest fajne.
Zaczęło się podobnie jak w innych projektach.
Najpierw miało być przeprawowo – czyli rurak z twarzą koparki…
Ale w miarę brnięcia w temat doszliśmy do wniosku z Tomkiem- przyszłym właścicielem i kierowcą Patrola, że musimy stworzyć coś niepowtarzalnego i raczej do imprez typu Cross-Country.
Tomek dostarczył nam bazę – czyli Patrola Y60 2.8.
Rozebraliśmy go na drobne ,wypiaskowaliśmy elementy które musieliśmy użyć i rozpoczęliśmy budowę.
Stworzyliśmy konstrukcję jednobryłową-samonośną łącząc ramę z karoserią trwale, przeplatając całość rurami klatki bezpieczeństwa zbudowanej zgodnie z FIA przy pomocy Ireco-Motorsport.
Powstał tym samym trwały i lekki monolit (ok. 100kg mniej niż klasyczna konstrukcja Patrola), który nie posiada wad ramy terenówek -czyli skręcania nietłumionego przez amortyzatory, powodującego efekt „pływania” przy większych prędkościach w terenie i przy okazji wyeliminowaliśmy problem urywających się poduszek między ramą a karoserią.
Przednią oś standardowo wysunęliśmy do przodu zmieniając rozstaw osi do 2500mm i zmieniając naciski na osie -przód 45% -tył 55% ,czyli odciążyliśmy przód, co w terenie ma duże znaczenie, bo samochód nie nurkuje przy skokach.
Poszerzenia Integrale.
Wykonaliśmy wszystko ręcznie -najpierw model, potem formy i z tego gotowe poszerzenia. Mogą być laminatowe, lub karbonowe.
Silnik, tutaj sprawdzona klasyka – czyli BMW 4.4, ale strojony przez samego Mateusza Bieńkowskiego na sterowniku EMU.
W przyszłości mamy dołożyć sprężarkę mechaniczną Vortech, która mocno zwiększy parametry do planowanych 450KM i 600Nm do czego już trochę przystosowaliśmy konstrukcję.
Na razie mamy zmierzone 320KM/430Nm, co na silnik wolnossący jest dobrym wynikiem, szczególnie, że ta rodzina silników BMW standardowo nie trzyma nawet normy 280KM.
Trochę temu wynikowi pomogliśmy tworząc dynamiczny sportowy wydech ze stali nierdzewnej, większy dolot powietrza ze sportowym filtrem, usunęliśmy dławiące elementy kolektora, EGR, skomplikowany system odmy, itp.
Silnik połączyliśmy z manualną skrzynią Nissana za pomocą kołnierza i sportowego sprzęgła naszej konstrukcji.
Mosty napędowe wzmocniliśmy, oczywiście wyremontowaliśmy i zaopatrzyliśmy w blokady ARB – z przodu i z tyłu.
Zawieszenie to nasza konstrukcja – czyli sportowe amortyzatory Rshox z regulacją twardości konfigurowane specjalnie do tego pojazdu , odboje hydrauliczne -bumpstop również Rshox, do tego odpowiednie sprężyny (lift 50mm), grubsze stabilizatory, wzmocnione wahacze, polibusze.
Chłodzenie -to potężna chłodnica cieczy z tyłu za plecami do której powietrze dostarczają boczne wloty laminatowe, a gorąc uciek dachem i tyłem.
Dodatkowo z przodu dodaliśmy chłodnicę oleju silnika i chłodnicę wspomagania.
W tylnej części, dla odpowiedniej proporcji nacisków na osie zamontowaliśmy 2 koła zapasowe, akumulator i skrzynką narzędziową.
Kabina kierowcy i pilota jest szczelnie oddzielona od tylnej części ścianą aluminiową.
Przed silnikiem zamontowaliśmy dwusilnikową wyciągarkę Gigglepin – to najszybsza i najmocniejsza elektryczna wyciągarka, która ma podobne parametry do wyciągarek mechanicznych- a przy tym jest bardzo lekka. To tak na wszelki wypadek, gdyby trasa rajdu była nieprzejezdna.
Integrale postawiliśmy na kołach 285/75R16 BFG MT z felgami 8×16 4-Mad , które też trochę zmodyfikowaliśmy nacinając „po naszemu” bieżnik.
Szyby zastąpiliśmy poliwęglanem, usunęliśmy niepotrzebną elektrykę -budując całkowicie od nowa wiązki, dodaliśmy oświetlenie xenon, zegary, regulaminowe wyłączniki, intercom, itp
Wyspawaliśmy mocne i zarazem lekkie zderzaki, aluminiową płytę osłonową.
Resztę dodatków widzicie na zdjęciach i chyba nie ma sensu ich opisywać.
Podsumowując , samochód ma wszystko co potrzeba na rajd i nic więcej.
Czekamy teraz pierwsze starty Patrola…

Sprawdź nasze Social Media

2020© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności