Nissan Patrol Y61 Biturbo BMW 3.5d 403KM – Extrem4x4

Nissan Patrol Y61 Biturbo BMW 3.5d 403KM

Samochód poddany odrestaurowaniu i tuningowi w naszej firmie Extrem 4×4 W 2013 r., jest całkowicie odnowiony – tutaj „ całkowicie” , tyczy się nawet najdrobniejszych detali.
Do modyfikacji został wybrany egzemplarz z najbogatszym wyposażeniem jaki serwował Nissan, sprowadzony specjalnie ze Szwajcarii z niewielkim przebiegiem 118 tkm.

W 2013r został całkowicie rozebrany do symbolicznej śrubki.
Nadwozie – czyli karoseria , zostało poddane gruntownemu czyszczeniu i modyfikacjom blacharskim, oraz zostały usunięte zbędne blachy, wsporniki, które tylko zwiększały masę samochodu.
W dalszej kolejności nadwozie zostało zabezpieczone lakierami gruntowymi i zakonserwowane. Błotniki dostały nowe, obszerniejsze poszerzenia, gdyż Patrol ma znacząco zwiększony rozstaw kół ( poszerzony) dla poprawy stabilności, szczególnie na większych prędkościach.
Rama została wypiaskowana i polakierowana kolejno specjalnymi warstwami lakierniczymi – z zewnątrz i wewnątrz.

W związku z montażem silnika BMW została specjalnie przebudowana wiązka całego samochodu.
Praktycznie jest stworzona od nowa, mocno uszczuplona i uproszczona.
Elektryk usunął wszystkie zbędne okablowania pozostałe po poprzednim silniku i nie używanych odbiornikach, wprowadzając również tuningową wiązkę nowego silnika BMW.

Nowoczesny, całkowicie aluminiowy silnik pochodzący z BMW 3.5d o fabrycznej mocy 286KM został poddany tuningowi, przez co legitymuje się teraz mocą 403KM i momentem obrotowym 813Nm !!! ,

Można by więcej przy zastosowanym osprzęcie, ale zwiększyłoby to mocno zużycie paliwa oraz trwałość jednostki.
Oczywiście wcześniej silnik BMW 3.5d-biturbo został specjalistycznie przygotowany do montażu w obcym ciele Nissana, tzn usunęliśmy zbędny osprzęt pseudo-ekologiczny – taki jak np.:EGR, przepływomierz, sondy lambda, katalizator i kilka niepotrzebnych czujników i poplątanych rurek.
Dodatkowo głowicę poddaliśmy tuningowi i polerowaniu kanałów. W turbosprężarkach również wygładziliśmy powierzchnie części wydechowej.

Wykonane zostały łapy mocujące poduszek i płyta połączeniowa ze skrzynią biegów.
Za zasilanie w paliwo odpowiedzialny jest podwójny, pracujący równolegle układ pomp elektrycznych, powietrze zaś zasysane przez dwie turbiny jest dostarczane przez wielki stożkowy filtr nowej generacji z drobnej siatki nierdzewnej zabudowany w specjalnej aluminiowej oprawie.

Spaliny wyprowadza lekki przelotowy wydech z kwasówki o słusznej średnicy 80mm wraz z bezoporowym tłumikiem. Wydech jadąc „grzecznie” jest dosyć cichy, jednak przy dociśnięciu gazu do podłogi przypomina o dwuturbinowym silniku.

W układzie chłodzenia pracuje mocno wydajna chłodnica wykonana na zamówienie a powietrze sprężane przez system biturbo pod ciśnieniem – ok. 3 bar !!!, zagęszcza potężny intercooler.
Za przekazanie tak dużego momentu obrotowego do manualnej skrzyni biegów odpowiedzialne jest naszej konstrukcji wzmocnione sprzęgło, mogące wytrzymać obciążenie do ok. 1200Nm , przy niewielkiej własnej masie i średnicy koła zamachowego – które też jest naszym tworem.
Dzięki przemyślanej konstrukcji pedału sprzęgła nie musimy wciskać dwoma nogami, chodzi lekko i precyzyjnie.

Skrzynia biegów pozostała z Nissana Patrola i jest sprawdzoną i mocną konstrukcją, ma 5 przełożeń.
Jedynym usprawnieniem jest dołożony mechanizm skracający pracę lewarka -quickshift, co pozwala szybciej zmieniać biegi.

Mosty napędowe otrzymały zmienione przełożenia. Przyspieszyliśmy przekładnie główne o ok. 10% i zamontowaliśmy większe koła 285/75 R16 General Grabber AT2, dzięki czemu można wykorzystać bardziej parametry silnika w warunkach drogowych, a do jazdy w terenie mocy jest jest aż nadto.
Tak więc Patrol potrafi rozpędzić się do prędkości ponad 230 km/h, a przyjemnie i lekko się porusza na poziomie 160 km/h, zadowalając się zdecydowanie mniejszymi ilościami paliwa niż na oryginalnym – nissanowskim silniku .

W przednim i tylnym moście napędowym zastosowaliśmy modyfikowane płytkowe blokady cierne LSD. Przód nastawiliśmy na ok. 25% a tył ok. 70% blokowania, dzięki czemu przy gwałtownym starcie oraz dynamicznie pokonywanych zakrętach utrzymujemy długo właściwą przyczepność kół, co przedkłada się na osiągi , a nie tylko na „palenie gumy”.

Patrol ważący ok. 2200 kg rozpędza się od 0-100km/h poniżej 6 sek. 
Za wytrącanie prędkości dbają 4 wentylowane tarcze hamulcowe, system Abs został usunięty , gdyż jego działanie i tak nie nadążało za silnikiem i stał się zbędną masą.

Zawieszenie to głównie amortyzatory wyczynowe Rshox 2.7″ z regulacją twardości i zbiornikami gazowymi.
Podwozie zostało podliftowane o ok. 50mm twardszymi sprężynami , tylne wahacze są wymienione na mocniejsze – ze stali nierdzewnej, zastosowaliśmy wszędzie polibusze i odboje polimerowe, w przednim zawieszeniu zdublowane zestawy mimośrodów zmieniające na bardziej „rajdowy” kąt wyprzedzenia zwrotnic.

W Patrolu zwiększyliśmy delikatnie rozstaw osi ( 40mm), dzięki specjalnym przedłużkom wahaczy przednich, co znacząco wpłynęło na lepszą stabilność i rozkład mas.

W kabinie zadbaliśmy o styl łącząc luksusowy styl ze sportowym duchem.
Z przodu zamiast fabrycznych foteli zamontowaliśmy regulowane sportowe fotele, które zostały obszyte skórą w kolorze i stylu reszty tapicerki – która również skórzana W opisanych fotelach został zamontowany został system podgrzewania.
Kierownica i pedały to produkt Sparco, doszły również dodatkowe zegary kontrolujące pracę silnika, rozbudowany system nagłośnienia Pioneer, Cb-radio i kilka innych gadżetów.
Oczywiście pozostało fabryczne wyposażenie nissanowskie takie jak: klimatronik, elektryczne szyby i lusterka, elektryczny szyberdach, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, itp.

Na zewnątrz wymieniliśmy oświetlenie na nowszego typu bixenonowe i ledowe połączone z nowymi zestawami reflektorów przednich i tylnych lamp.
Z tyłu zamontowaliśmy hak na 3.5 tony, jak by trzeba było pociągnąć lawetę z rajdówką lub łódką.

Podsumowując przebudowany Nissan Patrol stał się połączeniem samochodu terenowego ze sportowym, użytkowym i trochę biznesowym.
Ot takie auto na co dzień dla wymagających i głodnych adrenaliny.

Dane techniczne:
– silnik BMW 3.5d biturbo , aluminiowy blok/głowica 3000 ccm – moc 403KM przy 4750 obr/min , moment obrotowy 813Nm 2450 obr/min
– wydech 3 cale przelot z kwasówki
-chłodnica + 300% , intercooler + 200% wydajności w stosunku do serii BMW 3.5d
– podwójny układ paliwowy ( 2 równoległe magistrale pomp BMW razem pracujące)
– skrzynia biegów manualna Nissan Patrol 5b + reduktor 4×4 , quick shift lewarka,
– koło zamachowe lekkie jednomasowe, sprzęgło wzmocnione sportowe 1200Nn
– zawieszenie +50mm, amortyzatory R-shox 2.7″ z regulacją i zbiornikami gazu, polibusze, wzm. stabilizatory
– koła 285/75 r16 ( 33″) General Grabber At-2, felgi stalowe 4-mad ET (-65)
– masa własna 2220 kg
– zbiornik paliwa 95L
– osiągi: realne przyspieszenie 0-100km/h = 6 sek , V-max = 230km/h , zużycie paliwa 10-15L ON/100km
– wzmocniony przedni most
– przyspieszony układ kierowniczy
– hamulce tarczowe wentylowane na 4 koła, usunięty ABS
– blokady płytkowe LSD w obu mostach , przedni – 25% , tylni 75%
– wyposażenie: klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, skórzana tapicerka, grzane fotele, elektr. szyberdach, rozbudowane audio, CB-radio,
– przyspieszone przełożenia mostów 4.11 ( ze względu na duży naddatek mocy)
– oświetlenie – reflektory bi-xenon, dod. LED, światła dzienne, lampy zespolone tyłone tył

Sprawdź nasze Social Media

2024© Extrem4x4.pl. All Rights Reserved.
Używamy plików cookies i podobnych technologii w celu realizacji usług, reklamy, statystyk, optymalizacji. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Polityka Prywatności

EnglishGermanPolish