Na indywidualne zamówienie naszego kolegi Jurka z Rally Camp – zbudowaliśmy samochód terenowy z … Fiata 500.
Pomysł był ryzykowny i wymagał mnóstwa pracy.
Prace rozpoczęliśmy w październiku 2009r., a zakończyliśmy w pierwszym etapie – w lipcu 2010r.
Opis konstrukcji:
– konstrukcja nośna – ramoklatka przestrzenna, materiał – stal wysokogatunkowa
– układ napędowy – Porsche Cayenne 4×4, niezależne zawieszenie,
– hamulce Porsche/Touareg
– blokada tylnego mostu
– amortyzatory wyczynowe
– skrzynia biegów 5-b, reduktor – Isuzu
– sprzęgło sportowe spiekowe
– silnik VW-Audi 2.0 TFSI – benzynowy turbodoładowany o mocy ok 340 KM ( początkowo zastosowaliśmy turbodiesela 2.0 tdi, 250 KM, ale był za nerwowy i uległ uszkodzeniu )
– koła 265/65 R17
– chłodnica z tyłu pojazdu
– zbiornik 120 l
– masa bez paliwa ok 1450 kg
– osiągi ok 5.0 sek 0-100km/h, V-max – 180 km/h
Zobacz więcej na Terenowo.pl:
http://www.terenowo.pl/zmoty/879-fiat-500-2010-wg-extrem-4×4-i-rally-camp.html
http://www.terenowo.pl/newsy/1096-cig-dalszy-nastpi-fiat-500-4×4-ma-nowy-silnik-20-tfsi.html
W innych mediach:
http://www.4x4blog.pl/index.php/zdjecia-2/adela-transgothica-2012/