WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej
Dla narzekających na brak mocy mamy oferę tunigów silników.
Nie we wszystkich pojadach terenowych można podnosić moc i moment obrotowy silnika.
Są niestety modele pojazdów, których nie można „ruszac" -jak np. awaryjny silnik Nissana Patrola 3.0di 2000-2007, któremu tuning tylko przyspieszy kres żywota.
Największe odczuwalne przyrosty - bo nie zawsze jest odczuwalne w rzeczywistości to, co pokazuje wykres z hamowni – posiadają silniki turbodoładowane.
Ważny nie tylko jest parametr największy, ale przede wszystkim jego przebieg w zakresie obrotów i obciążenia.

Osiągi samochodu - szczególnie terenowego uzależnione są głównie od przebiegu momentu obrotowego ,moc jest ważnym elementem, ale nie najważnieszym. Na cóż nam wysoka moc i moment tylko w jednym punkcie wykresu, skoro podczas jazdy poruszamy się w szerszych zakresach niż jeden pkt obrotów. Ważniejszym jest aby spadki momentu obrotowego były poza różnicami prędkości obrotowych silnika przy zmianach kolejnych biegów.
Zależnie od modelu samochodu terenowego i silnika możemu zwiekszać parametry pracy do nawet 100% ponad serię.
Przy zwiększaniu mocy i momentu pomagają modyfikacje układu wydechwego , dolotowego, oraz intercoolera – dzięki którym wprowadzamy więcej tlenu do zasilania silnika, co przedkłada się na lepsze spalenie w cylindrze a to znów na efektywność - czyli oczekiwaną moc.

W kwestii tuningu silników należy własciwie zaplanować modyfikacje, gdyż wykonane w nieodpowiedni sposób mogą odwrócić oczekiwany efekt ... i mocy nam ubędzie, zamiast przybyć.
Opieramy się na własnym doświadczeniu ale również posiłkujemy się w sprawach oprogramowań sterowników w zaprzyjeźnionych z nami firmach tuningowych jak RaceRent, Compsport, Masters TDI.
Zajmujemu się też tuningiem starszych silników turbodiesla na pompach mechanicznych rotacyjnych.

Bardzo dużo wykonaliśmy modyfikacji silników Nissan Patrol 2.8 td ( 110KM na ok. 150-180KM), Toyoty land Cruiser Hdj 80 ( 170KM na ok.220-250KM) , Mitsubishi Pajero 2.5 -2.8 ( 100-125KM – na ok. 130-180KM) , i innych tego typu silników.
W silnikach wolnossących niestety większym nakładem pracy i kosztów uzyskujemy mniejsze przyrosty mocy i momentu.
W samochodach wyczynowch możemy przebudować silnik wzmacniając jego wnętrze ( kute tłoki, korbowody, itp.) i wymieniając osprzęt na wyczynowy.
Należy pamiętać, że dużemu podnoszeniu mocy i momentu silnika musi towarzyszyć modyfikacja układu napędowego, a przede wszystkim sprzęgła.
Przesada kończy się uszkodzeniem zarówno silnika jak elementów napedu.

Realizacje