WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej
pod nową marka - SRUDOBARU
Prezentujemy kolejny zbudowany przez nas samochód na rajd 24-H.  Jest to Suzuki X-90, czyli popularna Vitara w skórze dwuosobowego kabrioletu.   Model ten wybrał  nasz  off-roadowy kolega – Jurek z Rally Camp – właściciel i sprawca opisywanej Suzuki.  Podobno zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia … ale po konsumpcji związku  –  czyli po pierwszej przejażdżce  - czar prysł. Jurek był zawiedziony brakiem  gwarantowanej przez koncern Suzuki mocy i „pływającym zawieszeniem, no i te fotele...
Prace rozpoczęliśmy od tuningu zawieszenia.  Zastosowaliśmy wzmocnione, gazowe amortyzatory i mocniejsze sprężyny – co spowodowało uniesienie samochodu o ok. 4 cm. I usztywnienie.  Co do mocy, to „dłubnęliśmy” tam trochę.  Najpierw redukcja masy, czyli likwidacja pseudoekologii – recyrkulatory i inne draństwa od norm spalin, które tak naprawdę działaja odwrotnie od zamysłu ekologii.
Potem większy dolot,  nowy sportowy wydech, zmiana dawek paliwa i kątów zapłonu.
I teraz uważajcie – system Nitro.  Tak, tak założyliśmy do Suzuki podtlenek azotu w mokrym systemie wtrysku.
Jednak ze względu na wytrzymałość silnika nie nastawiamy go na niebotyczne moce.  Wystarczy zastrzyk + 50 KM ( + 70Nm ) w każdym zakresie obrotów.
Z tego powodu użyliśmy wzmocnionego sprzęgła ze spieków i sportowego, lżejszego  koła zamachowego.
W związku ze zużywaniem większej ilości paliwa wykonaliśmy większy zbiornik ( 80 L ), który umieściliśmy w tylnym bagażniku , likwidując tym samym oryginalny , który wisiał  - zmniejszając prześwit.
Do bagażnika poszedł również akumulator, butla-Nitro i koło zapasowe  , aby dociążyć tylną oś.
Nowy układ paliwowy otrzymał wydajniejszą pompę , filtr i przewody. W środku są sportowe fotele z pasami 4 pkt, klatka bezpieczeństwa, sportowa kierownica, pedały, metromierz i CB.
Oświetlenie to przede wszystkim 4 mocne halogeny xenonowe  4-Mad oraz  inne świecidełka regulaminowe wokół samochodu.
Koła MT na mocnych stalowych felgach 4-Mad z ujemnym offsetem dla polepszenia stabilności ,. W tylnym moście znajduje się blokada ARB.
Do tego płyty osłonowe podwozia i … to już chyba wszystko.
Aaa … zobaczcie grafikę.

pod nową marka - SRUDOBARU

Prezentujemy kolejny zbudowany przez nas samochód na rajd 24-H.  Jest to Suzuki X-90, czyli popularna Vitara w skórze dwuosobowego kabrioletu.  
Model ten wybrał  nasz  off-roadowy kolega – Jurek z Rally Camp – właściciel i sprawca opisywanej Suzuki.  Podobno zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia … ale po konsumpcji związku  –  czyli po pierwszej przejażdżce  - czar prysł. Jurek był zawiedziony brakiem  gwarantowanej przez koncern Suzuki mocy i „pływającym zawieszeniem, no i te fotele...  

Prace rozpoczęliśmy od tuningu zawieszenia.  
Zastosowaliśmy wzmocnione, gazowe amortyzatory i mocniejsze sprężyny – co spowodowało uniesienie samochodu o ok. 4 cm. I usztywnienie.
 Co do mocy, to „dłubnęliśmy” tam trochę.  
Najpierw redukcja masy, czyli likwidacja pseudoekologii – recyrkulatory i inne draństwa od norm spalin, które tak naprawdę działaja odwrotnie od zamysłu ekologii. 
Potem większy dolot,  nowy sportowy wydech, zmiana dawek paliwa i kątów zapłonu.
I teraz uważajcie – system Nitro.
 Tak, tak założyliśmy do Suzuki podtlenek azotu w mokrym systemie wtrysku.  

Jednak ze względu na wytrzymałość silnika nie nastawiamy go na niebotyczne moce.  Wystarczy zastrzyk + 45 KM ( + 70Nm ) w każdym zakresie obrotów. 
Z tego powodu użyliśmy wzmocnionego sprzęgła ze spieków i sportowego i  lżejszego  koła zamachowego.  
W związku ze zużywaniem większej ilości paliwa wykonaliśmy większy zbiornik ( 80 L ), który umieściliśmy w tylnym bagażniku , likwidując tym samym oryginalny  -  który wisiał  -  zmniejszając prześwit.
Do bagażnika poszedł również akumulator, butla-Nitro i koło zapasowe  , aby dociążyć tylną oś.
Nowy układ paliwowy otrzymał wydajniejszą pompę , filtr i przewody.

W środku są sportowe fotele z pasami 4 pkt, klatka bezpieczeństwa, sportowa kierownica i pedały - Sparco, metromierz i CB.
Oświetlenie to przede wszystkim 4 mocne halogeny xenonowe  4-Mad oraz  inne świecidełka regulaminowe wokół samochodu.
Koła MT na mocnych stalowych felgach 4-Mad z ujemnym offsetem dla polepszenia stabilności .
W tylnym moście znajduje się blokada ARB.
 Do tego płyty osłonowe podwozia i … to już chyba wszystko.

Aaa … zobaczcie grafikę.