WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej

Zostało mało czasu. Wyścig rozpoczyna się 11. 03. 2011r.
A Trasek zapewnia, że będzie sportowo i profesjonalnie ... po prostu - trza jechać !


A my nie mamy odpowiedniego samochodu aby wystartować. To znaczy mamy, ale na 24h byłyby niebezpieczne – są za mocne i niebezpieczne na tak długa jazdę -  mogłoby się to źle skończyć w chwilach nieuwagi – a rajd jest długi i męczący – i do tego różni kierowcy.


Wpadliśmy więc na pomysł, aby  szybko zbudować pojazd tylko do tego celu - w dwa miesiące.
Ale, żeby nie było łatwo,  zbudujemy samochód ze starego,  20-to letniego - używanego Nissana Patrola GR-a 2.8 td. W końcu staje się on już klasykiem i powoli gatunek jego wymiera, a my lubimy stare,  klasyczne samochody.  A z Nissanem jesteśmy już mocno zżyci.
Te nowe samochody są może i ładniejsze, szybsze i wygodniejsze - ale bezduszne i z plastiku – i należą do innej wiary uwzględniającej reinkarnację … czy tam inaczej recykling – raz są samochodem , a raz suszarką do włosów lub odkurzaczem.

Naszym  pomysłem jest stworzenie samochodu prostego i niezawodnego ale niekoniecznie najszybszego.  W 24 godzinnych wyścigach  zwyciężają ci, co jadą a nie ci, co stoją na serwisie i ciągle się naprawiają.

Nie twierdzimy, że nasz pomysł będzie najlepszy, ale chcemy zmniejszyć do minimum prawdopodobieństwo awarii – a tym samym straty czasu na postój .  
Będzie też trzech kierowców i każdy musi dobrze „czuć samochód” i samemu się nie męczyć prowadzeniem -pojazd musi być uniwersalny dla wszystkich .
Chcemy się również zamknąć w rozsądnym budżecie - gdyż nie mamy sponsora.
Nie zdradzimy jednak wszystkich szczegółów  - bo konkurencja nie śpi , ale główne nasze założenia.
Startujemy w klasie S3 – czyli seryjnej do 2900ccm – wszystko wg regulaminu.
Silnik Nissana poddamy bezpiecznemu tuningowi  na – ok 200 KM i 500 Nm, zastosujemy tuningowaną głowicę, tuningową pompę wtryskową, wydajniejsze turbo z intercoolerem, wydech 2,5 ” - ale tu nas ograniczają decybele z regulaminu ( max 100db).
Poprawimy układ chłodzenia większą chłodnicą i wydajniejszą pompą – ale chłodnica zostanie w oryginalnym miejscu - regulamin.
Sprzęgło spiekowe 260mm , tuningowe koło zamachowe .
Poprawimy hamulce – gdyż zastosujemy większe koła - 33”
Nadwozie odciążymy do regulaminowego minimum.  
Zawieszenie – po 2 amortyzatory na koło, wzmocnione polibusze i wahacze, sprężyny +8 cm , + oczywiście nasze modyfikacje.    

Spróbujemy uzyskać stosunek mas przód/tył – 45%/55% i masę własna ok 1750 kg.
No i jeszcze łączność – tu musimy jeszcze wymyślić jakieś dwa niezależne i niezawodne systemy – ten temat zostaje jeszcze w fazie testów.
Poza tym całym tuningiem musimy jeszcze przeprowadzić cały remont samochodu – począwszy od prac blacharskich, kończąc na całej mechanice.

Zapraszamy tym samym innych śmiałków do wziecia udziału w  24 - godzinnym wyścigu , chcących się zmierzyc przede wszystkim z samym sobą i z wytrzymałością własnego sprzętu.

Powyżej prezentujemy zdjęcia z budowy.  
Kolejne będziemy prezentować w miarę postępu prac.
Trzymajcie kciuki...