WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej

Fiat ma nowy silnik 2.0 tfsi
W związku z faktem pechowego uszkodzenia silnika diesela - Fiata 500 4x4, własciciel i kierowca Fiacika - Jurek z Rally Camp, który też był pomysłodawcą tej konstrukcji - zadecydował o wymianie na nowy – tym razem - silnik benzynowy - turbodoładowany.Zamontowaliśmy na Jego życzenie silnik   2.0 TFSI  VW-Audi o fabrycznej mocy 265 KM, który oczywiście został poddany tuningowi do ok 320 KM   i   400 Nm. teraz przyspiesza rewelacyjnie i zdecydowanie lepiej niż diesel. A spalanie tylko nieznacznie wzrosło ... i do tego ten dźwięk.


Decyzja o wymianie spowodowana była przede wszystkim niekorzystną charakterystyką pracy mocno stuningowanego 2.0 TDI-ka. Problemem był bardzo krótki zakres obrotów użytecznych potrzebnych do jazdy rajdowej. TDI nie „robił” nic do ok. 2800 obr/min , a potem wybuchał momentem obrotowym w wielkości ok. 450Nm. Wyłączał się jednak przy 4800 obr/min.  Powodowało to, że kierowca miał do dyspozycji tylko 2000 obr/min ciągu.  Na asfalcie nie było najgorzej, problem zaczynał się w terenie, kiedy narastający szybko moment obrotowy powodował zrywanie przyczepności i momentalne „zamknięcie” obrotomierza, a zmiana na kolejny bieg powodowała długi okres oczekiwania na „ kolejny ciąg „.
Źle się po prostu jeździło...
Silnik benzynowy ma zdecydowanie szerszy zakres obrotów użytecznych – ok 5000 obr/min. i bardziej płaską charakterystykę momentu.