WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej

 

 Samochód poddany odrestaurowaniu i tuningowi w naszej firmie Extrem 4x4 W 2013 r.,  jest całkowicie odnowiony - tutaj „ całkowicie" , tyczy się nawet najdrobniejszych detali.
 Do modyfikacji został wybrany egzemplarz z najbogatszym wyposażeniem jaki serwował Nissan, sprowadzony specjalnie ze Szwajcarii z niewielkim przebiegiem 118 tkm.
 W 2013r został całkowicie rozebrany do symbolicznej śrubki.
 Nadwozie – czyli karoseria , zostało poddane gruntownemu czyszczeniu i modyfikacjom blacharskim, oraz zostały usunięte zbędne blachy, wsporniki, które tylko zwiększały masę samochodu.
 W dalszej kolejności nadwozie zostało zabezpieczone lakierami gruntowymi i zakonserwowane. Błotniki dostały nowe, obszerniejsze poszerzenia, gdyż Patrol ma znacząco zwiększony rozstaw kół ( poszerzony) dla poprawy stabilności, szczególnie na większych prędkościach.
 Rama została wypiaskowana i polakierowana kolejno specjalnymi warstwami lakierniczymi – z zewnątrz i wewnątrz.
 W związku z montażem silnika BMW została specjalnie przebudowana wiązka całego samochodu.
Praktycznie jest stworzona od nowa, mocno uszczuplona i uproszczona.
 Elektryk usunął wszystkie zbędne okablowania pozostałe po poprzednim silniku i nie używanych odbiornikach, wprowadzając również tuningową wiązkę nowego silnika BMW.

 Nowoczesny, całkowicie aluminiowy silnik pochodzący z BMW 3.5d o fabrycznej mocy 286KM został poddany tuningowi, przez co legitymuje się teraz mocą - 403KM i momentem obrotowym - 813Nm !!! ,
- co obrazuje przedstawiony wykres z hamowni.

Można by więcej przy zastosowanym osprzęcie, ale zwiększyłoby to mocno zużycie paliwa oraz trwałość jednostki.
Oczywiście wcześniej silnik BMW 3.5d-biturbo został specjalistycznie przygotowany do montażu w obcym ciele Nissana, tzn usunęliśmy zbędny osprzęt pseudo-ekologiczny – taki jak np.:EGR, przepływomierz, sondy lambda, katalizator i kilka niepotrzebnych czujników i poplątanych rurek.
 Dodatkowo głowicę poddaliśmy tuningowi i polerowaniu kanałów. W turbosprężarkach również wygładziliśmy powierzchnie części wydechowej.

 Wykonane zostały łapy mocujące poduszek i płyta połączeniowa ze skrzynią biegów.
 Za zasilanie w paliwo odpowiedzialny jest podwójny, pracujący równolegle układ pomp elektrycznych, powietrze zaś zasysane przez dwie turbiny jest dostarczane przez wielki stożkowy filtr nowej generacji z drobnej siatki nierdzewnej zabudowany w specjalnej aluminiowej oprawie.
 Spaliny wyprowadza lekki przelotowy wydech z kwasówki o słusznej średnicy 80mm wraz z bezoporowym tłumikiem. Wydech, jadąc „grzecznie" jest dosyć cichy, jednak przy dociśnięciu gazu do podłogi przypomina o dwuturbinowym silniku.
 W układzie chłodzenia pracuje mocno wydajna chłodnica wykonana na zamówienie a powietrze sprężane przez system biturbo pod ciśnieniem ok. 3 bar !!!, zagęszcza potężny intercooler.
 Za przekazanie tak dużego momentu obrotowego do manualnej skrzyni biegów odpowiedzialne jest naszej konstrukcji wzmocnione sprzęgło, mogące wytrzymać obciążenie do ok. 1200Nm , przy niewielkiej własnej masie i średnicy koła zamachowego - które też jest naszym tworem.
 Dzięki przemyślanej konstrukcji pedału sprzęgła nie musimy wciskać dwoma nogami, chodzi lekko i precyzyjnie.
 Skrzynia biegów pozostała z Nissana Patrola i jest sprawdzoną i mocną konstrukcją, ma 5 przełożeń.
 Jedynym usprawnieniem jest dołożony mechanizm skracający pracę lewarka -quickshift, co pozwala szybciej zmieniać biegi.
 Mosty napędowe otrzymały zmienione przełożenia. Przyspieszyliśmy przekładnie główne o ok. 10% i zamontowaliśmy większe koła 285/75 R16 General Grabber AT2, dzięki czemu można wykorzystać bardziej parametry silnika w warunkach drogowych, a do jazdy w terenie mocy jest jest aż nadto.
 Tak więc Patrol potrafi rozpędzić się do prędkości ponad 230 km/h, a przyjemnie i lekko się porusza na poziomie 160 km/h, zadowalając się zdecydowanie mniejszymi ilościami paliwa niż na oryginalnym - nissanowskim silniku .
 
 W przednim i tylnym moście napędowym zastosowaliśmy modyfikowane płytkowe blokady cierne LSD. Przód nastawiliśmy na ok. 25% a tył ok. 70% blokowania, dzięki czemu przy gwałtownym starcie oraz dynamicznie pokonywanych zakrętach utrzymujemy długo właściwą przyczepność kół, co przedkłada się na osiągi , a nie tylko na „palenie gumy".

 Patrol ważący ok. 2200 kg rozpędza się do 100km/h w ciągu 6 sek. , ale tylko przy włączonym napędzie 4x4.
 Przy załączony samym tylnym napędzie pozostawia za sobą czarne wstęgi gumy na asfalcie, malując je czasem i na 3 biegu.
 Za wytracanie prędkości dbają 4 wentylowane tarcze hamulcowe, system Abs został usunięty , gdyż jego działanie i tak nie nadążało za silnikiem i stał się zbędną masą.

 Zawieszenie to głównie amortyzatory wyczynowe Rshox 2.7" z regulacja twardości i zbiornikami gazowymi. Podwozie zostało podliftowane o ok. 50mm twardszymi sprężynami , tylne wahacze są wymienione na mocniejsze - ze stali nierdzewnej, zastosowaliśmy wszędzie polibusze i odboje polimerowe, w przednim zawieszeniu zdublowane zestawy mimośrodów zmieniające na bardziej „rajdowy" kąt wyprzedzenia zwrotnic.
 W Patrolu zwiększyliśmy delikatnie rozstaw osi ( 40mm), dzięki specjalnym przedłużkom wahaczy przednich, co znacząco wpłynęło na lepszą stabilność i rozkład mas.
 
 W kabinie zadbaliśmy o styl łącząc luksusowy styl ze sportowym duchem.
 Z przodu zamiast fabrycznych foteli zamontowaliśmy regulowane sportowe fotele, które zostały obszyte skórą w kolorze i stylu reszty tapicerki - która również skórzana W opisanych fotelach został zamontowany został system podgrzewania.
 Kierownica i pedały to produkt Sparco, doszły również dodatkowe zegary kontrolujące pracę silnika, rozbudowany system nagłośnienia Pioneer, Cb-radio i kilka innych gadżetów.
 Oczywiście pozostało fabryczne wyposażenie nissanowskie takie jak: klimatronik, elektryczne szyby i lusterka, elektryczny szyberdach, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, itp.
 Na zewnątrz wymieniliśmy oświetlenie na nowszego typu bixenonowe i ledowe połączone z nowymi zestawami reflektorów przednich i tylnych lamp.
 Z tyłu zamontowaliśmy hak na 3.5 tony, jak by trzeba było pociągnąć lawetę z rajdówką lub łódką.

 Podsumowując przebudowany Nissan Patrol stał się połączeniem samochodu terenowego ze sportowym, użytkowym i trochę biznesowym.
Ot takie auto na co dzień dla wymagających i głodnych adrenaliny.

Dane techniczne:
- silnik BMW 3.5d biturbo , aluminiowy blok/głowica 3000 ccm – moc 403KM przy 4750 obr/min , moment obrotowy 813Nm 2450 obr/min
- wydech 3 cale przelot z kwasówki
-chłodnica + 300% , intercooler + 200% wydajności w stosunku do serii BMW 3.5d
- podwójny układ paliwowy ( 2 równoległe magistrale pomp BMW razem pracujące)
- skrzynia biegów manualna Nissan Patrol 5b + reduktor 4x4 , quick shift lewarka,
- koło zamachowe lekkie jednomasowe, sprzęgło wzmocnione sportowe 1200Nn
- zawieszenie +50mm, amortyzatory R-shox 2.7" z regulacją i zbiornikami gazu, polibusze, wzm. stabilizatory
- koła 285/75 r16 ( 33") General Grabber At-2, felgi stalowe 4-mad ET (-65)
- masa własna 2220 kg
- zbiornik paliwa 95L
- osiągi: realne przyspieszenie 0-100km/h = 6 sek , V-max = 230km/h , zużycie paliwa 10-15L ON/100km
- wzmocniony przedni most
- przyspieszony układ kierowniczy
- hamulce tarczowe wentylowane na 4 koła, usunięty ABS
- blokady płytkowe LSD w obu mostach , przedni – 25% , tylni 75%
- wyposażenie: klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, skórzana tapicerka, grzane fotele, elektr. szyberdach, rozbudowane audio, CB-radio,
- przyspieszone przełożenia mostów 4.11 ( ze względu na duży naddatek mocy)
- oświetlenie – reflektory bi-xenon, dod. LED, światła dzienne, lampy zespolone tył

Zobaczcie film z udziałem tego samochodu:

http://www.youtube.com/watch?v=U79z5lNIfp4 

A na koniec:
Prosimy inne "fabryki",  żeby nie podszywały się sie pod uzyskany przez nas wynik z hamowni  Patrola Biturbo
Dot. publikacji w Off-road.pl 1/2014