WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej


To już trzeci silnik w tym Patrolu - najmocniejszy. 
Pierwszym był oczywiście oryginalny silnik Patrola 3.0di, który znany jest ze swej zawodności i mizernej mocy – tzn w katalogach Nissan pisze, że jego dziecko ma 158KM, ale hamownia zawsze prawdę pokaże i modele te legitymują się realną mocą na poziomie 120KM !!!

Z tego powodu ok. 5 lat temu wykonaliśmy udany przeszczep serca.
Patrol otrzymał kultowy silnik Toyoty Land Cruiser 4.2td Hdj-80 i podniesionej mocy do „prawdziwych” 200 KM.

Silnik bardzo dobry, elastyczny i przede wszystkim wszystkożerny – nadający się przede wszystkim na dalekie wyprawy.
Jednak w związku z zapotrzebowaniem na większą moc i adrenalinę właściciela Patrola – Pana Marka, zadecydowaliśmy wspólnie o montażu czegoś mocniejszego i nowocześniejszego.
Pan Marek nie wybiera się na koniec świata oraz do krajów o gorszym paliwie, więc może użytkować nowoczesny bardziej wydajny ale zarazem i skomplikowany silnik sterowany systemem Cammon-Rail.
W związku z faktem, że rozpoczęliśmy montaże silników BMW 3.0d wybór był oczywisty.

Wybraliśmy jednostkę o niewielkim przebiegu ok. 50 000 km z dwuletniego pojazdu – z głowicą i blokiem ze stopów lekkich.
Została przebudowana wiązka i komputer sterujący w kierunku uproszczenia systemów elektronicznych do potrzebnego minimum. W komputerze znalazł się program sterujący podnoszący moc i moment w stosunku do parametrów fabrycznych .
Reszta elementów łączących,  to przede wszystkim specjalne koło zamachowe ze sprzęgłem 300mm, kryza łącząca ze skrzynią biegów, łapy i poduszki , układ chłodzenia, klimatyzacji , układ wydechowy 65mm, i inne potrzebne elementy o których nie będziemy zanudzać.

Po wykonaniu kompletnego montażu udaliśmy się na hamownię w celu dostrojenia silnika i wyduszenia jeszcze kilku koni mechanicznych – oczywiście przy zachowaniu rozsądnego zużycia paliwa i żywotności silnika.

Uzyskaliśmy ok. 290 KM i 700Nm momentu obrotowego i to przy manualnej skrzyni biegów.
Teraz prawie 3-tonowy Patrol stał się niebezpiecznie dynamiczny, co oczywiście cieszy właściciela i nas.

Zobaczcie galerię i wykres z hamowni.



{flike}