WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej



Podstawowe dane techniczne:
Rok produkcji: 1993r.
Silnik: 2,8TDI po modyfikacjach moc 200KM moment 400NM
Masa własna: ok. 2000kg
Skok zawieszenia: przedniego 320mm , tylnego 400mm

Samochód ten jest wynikiem wieloletnich doświadczeń w przebudowie samochodów terenowych, a zwłaszcza Nissanów Patroli Y60.

Celem była przede wszystkim odbudowa i niewielkie zmiany konstrukcyjne tak, aby nie zatracić ogólnych walorów samochodu seryjnego znanego z bezawaryjności i legendarnej wręcz wytrzymałości terenowej.

Miało to na celu stworzenie  dynamicznego samochodu, który może posłużyć zarówno do poruszania się na co dzień po drogach, jak równiez  w terenie.
Zawieszenie i wyposażenie dodatkowe stworzyło samochód o bardzo mocnym zacięciu rajdowym , który swobodnie może konkurować z dużo mocniejszymi samochodami o specyfikacji Cross Country .

W związku z tym w samochodzie pozostał fabryczny silnik 2,8TD ,który został szczegółowo rozłożony i wyremontowany.
Zmianie uległo przede wszystkim oprzyrządowanie silnika tzn.
- został wyposażony w intercooler z nowszego modelu Nissana Patrola Y61 ,
- została przebudowana pompa wtryskowa co pozwoliło zwiększyć dawki zadawanego paliwa w całym zakresie pracy silnika,dostosowując je odpowiednio do mocno podwyższonego cosnienia doładowania turbiny
- został zmodyfikowany układ chłodzenia: przerobiono pompę cieczy oraz została wymieniona chłodnica cieczy na aluminiową o 2 razy większej objętości od fabrycznej,
- została zmodyfikowana turbosprężarka i jej nastwawy,  pozwalając zwiekszyć ciśnienie doładowania z fabrycznych 0.7 bar na 1.6 bar
- została zmodyfikowana obudowa filtra powietrza w zwiększenia przeopływu oraz założono tuningowy wlot powietrza ( snorkel)  4MAD

Cały samochód został rozłożany:
- nadwozie przeszło pełną rekonstrukcję blacharki,
- nadkola zostały zmodyfikowane i przygotowane pod pracę dużo większych  35" kół,
- rama samochodu została wypiaskowana i wzmocniona we wszystkich słabych konstrukcyjnie punktach, zwłaszcza przy mocowaniach sprężyn, oraz polakierowana antykorozyjnie
- całość nadwozia i podwozia po złożeniu została zakonserwowana

Układ napędowy:
- most napędowy przedni został wzmocniony, do przedniego mechanizmu różnicowego została zamontowana 100% blokada 4MAD, wszystkie łożyska oraz uszczelniacze zostały wymienione
- most napędowy tylni został wyremontowany, zmodyfikowane zostało położenie mocowania drążka panharda, dołożono osłonę mechanizmu załączającego tylną blokadę,
- skrzynia biegów i reduktor pozostały oryginalne, dokonany został jedynie przegląd i remont
- sprzęgło zostało zmodyfikowane: koło zamachowe zostało odchudzone , docisk i tarczę zmieniono na większe o średnicy 260mm zamiast fabrycznego 240mm, co pozwoliło na przeniesienie dużo większego momentu obrotowego oraz założenie dużo większego rozmiaru opon
- zamontowano większe  opony Cooper Discoverer STT o rozmiarze 35x12,50r15 na felgach 4MAD 15x10 Et-50

Zawieszenie:
- wszystkie drążki mocujące tylni most napędowy zostały zmodyfikowane pod względem długości, co pozwoliło na pozostawienie mostu w fabrycznej pozycji po założeniu liftu oraz wzmocnione,
- wymieniono wszystkie elementy gumowe, które zostały zastąpione elementami wykonane z poliuretanów
- w przednim zawieszeniu założono tuleje  mimośrodowe, które pozwoliły odpowiednio ustawić kąt wyprzedzenia zwrotnic
- zamontowano sprężyny Extrem + 2 cale oraz sportowe amortyzatory R-Shox 2,7" z dodatkowymi zbiorniczkami oraz regulacją siły tłumienia 
- zamontowany został amortyzator układu kierowniczego firmy OME

Wyposażenie wnętrza:
- z wnętrza pojazdu zostały zdemontowane wszystkie tapicerki, podłoga został pokryta masą o właściwościach tłumiących hałas, jedynie przednia część oraz tunel skrzyni biegów pozostał pokryty tapicerką
- zamontowano fotele kubełkowe pokryte alcantarą i skórą z regulacją pochylenia oraz dwa rodzaje pasów: oryginalne do poruszania się pod drodze i szelkowe 4 punktowe do poruszania się w terenie,
- za fotelami zamontowano pałąk bezpieczeństwa firmy IRECO, spełniający wystarczającą ochronę kierowcy i pilota podczas dachowania w terenie,
- zamiast materiałowych tapicerek bocznych drzwi zostały wykonane tapicerki z płyt  DIBOND
- wszelkie sterowniki i bezpieczniki zostały przeniesione do schowka w celu uchronienia ich przed ewentualnym działaniem wody,
- zamontowano kierownicę sportową z nabą firmy RRS
- samochód został wyposażony w takie elementy jak: CB radio, kompresor do załączania blokad i dopompowania kół, metromierz, system audio, lampkę pilota oraz dołożono klimatyzację

Wyposażenie zewnętrzne:
-zderzak przedni wykonany ze stali kwasowej z wyciągarką wyposażoną linę syntetyczną 4MAD w taki sposób aby nie zakrywała chłodnicy
-progi pod Hi-lifta wykonane z stali kwasowej pokryte ryflem
-tylny zderzak z stali kwasowej pokryty ryflem z dodatkowymi mocowaniami holowniczymi
-w samochodzie zamontowano dodatkowe oświetlenie z przodu dwa Halogeny Xenonowe 4MAD 55W, na dachu pałąk z czterema halogenami Hella FF75, a z tyłu dodano wsteczne dwie robocze lampy ledowe 18W



{flike}