WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej
Nissan Navara 2.5 dci Extrem 4x4 Tuning
Proponujemy optymalne rozwiązanie przygotowania Nissana Navary 2.5dci nie tylko do jazdy terenowej.
Nasze rozwiązania przede wszystkim korygują niedoskonałości konstrukcyjne Navary, oraz zwiększają jej zdolności terenowe, przy zachowaniu rozsądnych kosztów i mocno zauważalnych efektów.
Wszystkie proponowane rozwiązania testowaliśmy przez okres ok. 2 lat w 3 szt. naszych pojazdów i sprawowały się bezawaryjnie.
1. Lift zawieszenia Extrem 4x4 ( + 4cm )
- zestaw do podniesienia zawieszenia ( +4 cm ). Jest to praktycznie największy możliwy lift zawieszenia w tym samochodzie - szczególnie z przodu , gdyż powyżej ograniczają nas kąty pracy przednich przegubów półosi oraz praca układu kierowniczego. Konieczna jest korekta kątów pochylenia kół i ustawienie zbieżności.
Cena wraz z montażem - ok. 2600 zł
W naszej ofercie znajdują się również wzmocnione resory tylne dla różnych obciążeń dodatkowym ładunkiem i w różnych wysokościach.
2. Lift karoserii ( + 7 cm )
W przypadkach, gdy potrzebne jest uniesienie nadwozia wyżej niż pozwala w/w lift zawieszenia stosujemy tzw. bodylift – czyli podniesienie karoserii względem ramy.
Z punktu widzenia jazdy w terenie nie ma to większego sensu, gdyż podwozie pozostaje na poprzedniej wysokości – prześwit się nie zmienia. Jednak gdy chcemy zamontować większe ogumienie – np. 35” - i tej wielkości koła nie mieszczą się w nadkolach albo uzyskać efekt wizualny ( np. democar ) - operacja taka ma uzasadnienie. W ramach tej operacji dystansujemy karoserię względem ramy na specjalnym zestawie aluminiowych podkładek i śrub, zmieniamy mocowania zderzaków ( korekta wysokości ) – które mocowane są do ramy, korygujemy również wysokość chłodnicy cieczy, klimatyzacji, intercoolera i drążka układu kierowniczego , przewodów hamulcowych , lewarka zmiany biegów i innych elementów koniecznych.
Cena kpl ( części i montaż ) - ok 7000 zł
Można połączyć podniesienie zawieszenia i karoserii uzyskując sumowany efekt liftu.
3. Wzmocnione gazowe amortyzatory OME
Proponujemy wymianę seryjnych amortyzatorów na amortyzatory gazowe dwustronnego działania firmy OME. Amortyzatory te charakteryzują się dłuższym skokiem i zdecydowanie lepszą charakterystyką tłumienia.
Niwelują też w dużym stopniu niebezpieczny efekt podbijania tylnej osi przy pokonywaniu poprzecznych nierówności – szczególnie podczas pokonywania zakrętów.
Koszt z wymianą to ok. 3000 zł ( zależnie od aktualnej ceny amortyzatorów )
4. Płyty osłonowe podwozia
Zestaw płyt osłonowych podwozia to zestaw naszej konstrukcji. Zestaw skonstruowany z prasowanej blachy aluminiowej o grubości 5 mm – wycinane i gięte w technice CNC. Płyty montowane są do specjalnej konstrukcji stelaża stalowego ,które wraz nim tworzą bardzo mocną i zarazem lekką konstrukcję odporną na naprawdę duże uderzenia ( sprawdzone przez nas w terenie ). Zestaw ten powstał, gdyż inne zestawy dostępne na naszym rynku są zbyt delikatne do ostrej jady w terenie.
W skład naszego zestawu wchodzi między innymi solidna, dodatkowa belka poprzeczna - osłaniająca spód chłodnicy cieczy i chłodnicy klimatyzacji. Do tej belki są również zamontowane dwa zaczepy holownicze. Płyta czołowa występuje do wyboru w dwóch wysokościach.
Cena z montażem – ok. 2400 zł
5. Montaż wyciągarki elektrycznej do zestawu płyt
Do zestawu płyt osłonowych możemy wykonać dodatkową płytę montażową wyciągarki elektrycznej.
Cena tego dodatku wraz z wyciągarką 4-Mad 5.7t i montażem całości wraz z dodatkowym wyłącznikiem bezpieczeństwa ( bez zestawu w/w płyt osłonowych ) - ok. 5000 zł
Wyciągarka może pracować z liną syntetyczną, która jest zdecydowanie lżejsza i nie potrzebuje mocno wystających do przodu rolek prowadzących.
Możliwość zastosowania dodatkowego pilota bezprzewodowego do sterowania pracą wyciągarki.
6. Montaż stalowego zderzaka z wyciągarką elektryczną i płytą osłonową
Oferujemy montaż stalowego zderzaka off-road z wyciągarką 4-Mad 5.7 t i dolną dwuczęściową płytą osłonową ( połączenie z w/w zestawem płyt osłonowych ).
Jest to zderzak adoptowany z innego modelu samochodu terenowego, który odpowiednio adoptujemy do Nissana Navary. Wymaga to jednak kilku przeróbek blacharskich zderzaka.
W efekcie końcowym otrzymujemy bardzo solidny przód samochodu – zamiast delikatnego fabrycznego plastiku.
Cena całości wraz z wyciągarką i kpl montażem, podłączeniem elektryki - bez zestawu płyt -osłonowych - ok 6000 zł
7. Snorkel
Cena wraz z montażem - ok. 1000 zł
8. Koła
Największym, możliwym ogumieniem dającym się zamontować do seryjnych wnęk błotników jest rozmiar 265 / 75 R 16 . Polecamy tym samym off-roadowe stalowe felgi 4-Mad , w rozmiarze 16x7 – ET (0).
Felgi te zwiększają rozstaw poprzeczny kół ( szerokość) o ok 7 cm w stosunku do felg fabrycznych ( których ET wynosi ( + 35 ).
Poprawia się tym samym stabilność pojazdu, a koła nie wystają poza obrys karoserii , zatem nie potrzeba stosować poszerzaczy błotników. W celu większego poszerzenia rozstawu kół należy użyć dystansów kół , które zwiększają rozstaw o kolejne 8 cm. Wtedy jest konieczne zastosowanie poszerzaczy błotników.
Istnieje możliwość montażu kół 35” , lecz wiąże się to z innymi niezbędnymi przeróbkami. Konieczne jest wycięcie wnęki na koło o większym promieniu , lift karoserii ( pkt 2. ), oraz zastosowanie dodatkowych dystansów poszerzających.
Można użyć również dystansów ze zmiennym zamkiem piasty koła , które umożliwiają montaż felg z popularniejszym rozstawem śrub Nissana Patrola / Toyota / Mitsubishi – 6 x 139,7.
9. Tuning silnika – podniesienie mocy
Nissan Navara 2.5 dci mimo swojej wysokiej katalogowej mocy – na poziomie ok 170 KM , wydaje się bardzo spowolnionym w reakcji na pedał gazu , co jest spowodowane próbą sprostania rygorystycznym normom spalin. Zaś przeprowadzone przez nas pomiary na hamowni podwoziowej seryjnych egzemplarzy ujawniły , że realne moce silników Navar oscylują na poziomie ok 150 KM .
Proponowany przez nas tuning składa się z :
- wymiany intercoolera na większy ( + 80 % )
- montaż snorkela i tym samym wyrzucenie gmatwaniny ciasnych rur zasysu powietrza
- przebudowa układu wydechowego na co najmniej 2.5” , skrócenie o połowę długości, zastosowanie luźniejszego tłumika ( wbrew pozorom Navara nie jest głośniejsza )
- usunięcie katalizatora spalin
- zmiana oprogramowania i strojenie na hamowni. W tym temacie zdajemy się na doświadczenie zaprzyjaźnionej firmy - Masters Tuning S.C. z Piaseczna k. Warszawy, którzy jako jedyni stroją systemy Denso Nissana.
Po tym wszystkim uzyskaliśmy 230 KM i 540 Nm - na hamowni ( wartośc realna ... i da się więcej).
Przygotowaliśmy tak trzy nasze samochody i sprawują się bardzo dobrze. Każdy przejechał już po tuningu ok 50 000 km - bezawaryjnie. Obniżyło się również ogólne zużycie paliwa – o ok. 10 %.
Należy jednak pamiętać o rozsądnych wymianach oleju – tzn co 10 000 km , a nie jak serwis Nissana zaleca co 30 000 km , co wielokrotnie było przyczyną uszkodzeń silnika w już samochodach seryjnych.
Zalecany olej 10W/60 RS, lub 10W/50 - w technologi syntetycznej.
Na tuning tego typu trzeba przeznaczyć ok. 9000 zł
Pokrywa bagażnika – skrzyni ładunkowej.
Jest to pokrywa naszego projektu. Wykonana z aluminium, lakierowana proszkowo.
Podniesiona górna płaszczyzna pokrywy o 12 cm od poziomu burt skrzyni umożliwia załadunek większej objętości towaru lub bagażu.
Zaletą tej konstrukcji jest bardzo szybki i łatwy demontaż pokrywy.
Trwa on ok. 30 sek. i może to wykonać praktycznie jedna osoba.
Górne relingi usztywniające umożliwiają montaż na zewnątrz lekkiego ładunku – np. namiotu, roweru , itp.
Całość zamykana jest od środka i po zamknięciu klapy tylnej zamkiem tworzy użyteczny i bezpieczny pojemnik.
Cena z montażem – ok 3000 zł


Proponujemy optymalne rozwiązanie przygotowania Nissana Navary 2.5dci nie tylko do jazdy terenowej.
Nasze rozwiązania przede wszystkim korygują niedoskonałości konstrukcyjne Navary, oraz zwiększają jej zdolności terenowe, przy zachowaniu rozsądnych kosztów i mocno zauważalnych efektów. 
Wszystkie proponowane rozwiązania testowaliśmy przez okres ok. 2 lat w 3 szt. naszych pojazdów i sprawowały się bezawaryjnie.



1. Lift zawieszenia Extrem 4x4 ( + 4cm )

zestaw do podniesienia zawieszenia ( +4 cm ).

Jest to praktycznie największy możliwy lift zawieszenia w tym samochodzie - szczególnie z przodu , gdyż powyżej ograniczają nas kąty pracy przednich przegubów półosi oraz praca układu kierowniczego.

 
Konieczna jest korekta kątów pochylenia kół i ustawienie zbieżności. 
Cena wraz z montażem - ok. 2600 zł.
W naszej ofercie znajdują się również wzmocnione resory tylne dla różnych obciążeń dodatkowym ładunkiem i w różnych wysokościach.



2. Lift karoserii ( + 5cm  - 10cm )

W przypadkach, gdy potrzebne jest uniesienie nadwozia wyżej niż pozwala w/w lift zawieszenia stosujemy tzw. bodylift – czyli podniesienie karoserii względem ramy. 
Z punktu widzenia jazdy w terenie nie ma to większego sensu, gdyż podwozie pozostaje na poprzedniej wysokości – prześwit się nie zmienia.
Jednak gdy chcemy zamontować większe ogumienie – np. 35” 37" - i tej wielkości koła nie mieszczą się w nadkolach albo uzyskać efekt wizualny ( np. democar ) - operacja taka ma uzasadnienie.

 
W ramach tej operacji dystansujemy karoserię względem ramy na specjalnym zestawie aluminiowych podkładek i śrub, zmieniamy mocowania zderzaków ( korekta wysokości ) – które mocowane są do ramy, korygujemy również wysokość chłodnicy cieczy, klimatyzacji, intercoolera i drążka układu kierowniczego , przewodów hamulcowych , lewarka zmiany biegów i innych elementów koniecznych.
Cena kpl ( części i montaż ) - ok 7000 zł dla liftu 5cm, 8500 dla liftu 10cm.
Można połączyć podniesienie zawieszenia i karoserii uzyskując sumowany efekt liftu.



3. Wzmocnione gazowe amortyzatory OME Sport

Proponujemy wymianę seryjnych amortyzatorów na amortyzatory gazowe dwustronnego działania firmy OME Sport.
Amortyzatory te charakteryzują się dłuższym skokiem i zdecydowanie lepszą charakterystyką tłumienia. Seria OME Sport jest jeszcze bardziej stabilizująca i lepiej tłumiaca od klasycznej serii OME. 

 
Niwelują też w dużym stopniu niebezpieczny efekt podbijania tylnej osi przy pokonywaniu poprzecznych nierówności – szczególnie podczas pokonywania zakrętów.
Koszt z wymianą to ok. 4000 zł ( zależnie od aktualnej ceny amortyzatorów, która waha się w okolicy 3000 zł/kpl )



4. Płyty osłonowe podwozia

- płyty osłonowe podwozia

Zestaw płyt osłonowych podwozia to zestaw naszej konstrukcji.
Zestaw skonstruowany z prasowanej blachy aluminiowej o grubości 5 mm – wycinane i gięte w technice CNC.
Płyty montowane są do specjalnej konstrukcji stelaża stalowego , które wraz nim tworzą bardzo mocną i zarazem lekką konstrukcję odporną na naprawdę duże uderzenia ( sprawdzone przez nas w terenie ).

 
Zestaw ten powstał, gdyż inne zestawy dostępne na naszym rynku są zbyt delikatne do ostrej jady w terenie.
 W skład naszego zestawu wchodzi między innymi solidna, dodatkowa belka poprzeczna - osłaniająca spód chłodnicy cieczy i chłodnicy klimatyzacji.
Do tej belki są również zamontowane dwa zaczepy holownicze.
Płyta czołowa występuje do wyboru w dwóch wysokościach.
Cena całości z montażem – ok. 2500 zł



5. Montaż wyciągarki elektrycznej do zestawu płyt

Do zestawu płyt osłonowych możemy wykonać dodatkową płytę montażową wyciągarki elektrycznej. 
Cena tego dodatku wraz z wyciągarką 4-Mad 5.5t HD i montażem całości wraz z dodatkowym wyłącznikiem bezpieczeństwa ( bez zestawu w/w płyt osłonowych ) - ok. 5500 zł.

 
Wyciągarka może pracować z liną syntetyczną, która jest zdecydowanie lżejsza i nie potrzebuje mocno wystających do przodu rolek prowadzących. 
Możliwość zastosowania dodatkowego pilota bezprzewodowego do sterowania pracą wyciągarki.



6. Montaż stalowego zderzaka z wyciągarką elektryczną i płytą osłonową

Oferujemy montaż stalowego zderzaka off-road z wyciągarką 4-Mad 5.5t HD i dolną dwuczęściową płytą osłonową ( połączenie z w/w zestawem płyt osłonowych ). 
W efekcie końcowym otrzymujemy bardzo solidny przód samochodu – zamiast delikatnego fabrycznego plastiku.

 
Cena całości wraz z wyciągarką i kpl montażem, podłączeniem elektryki - bez zestawu płyt -osłonowych - ok 6500 zł



7. Snorkel

 
Cena wraz z montażem - ok. 1200 zł



8. Koła

Największym, możliwym ogumieniem dającym się zamontować do seryjnych wnęk błotników jest rozmiar 265 / 75 R 16 .
Polecamy tym samym off-roadowe stalowe felgi 4-Mad , w rozmiarze 16x7 – ET (0).
Felgi te zwiększają rozstaw poprzeczny kół ( szerokość) o ok 7 cm w stosunku do felg fabrycznych ( których ET wynosi ( + 35 ).
Poprawia się tym samym stabilność pojazdu, a koła nie wystają poza obrys karoserii , zatem nie potrzeba stosować poszerzaczy błotników.
W celu większego poszerzenia rozstawu kół należy użyć dystansów kół , które zwiększają rozstaw o kolejne 8 cm.

 
Wtedy jest konieczne zastosowanie poszerzaczy błotników.Istnieje możliwość montażu kół 35” , lecz wiąże się to z innymi niezbędnymi przeróbkami.
Konieczne jest wycięcie wnęki na koło o większym promieniu , lift karoserii ( pkt 2. ), oraz zastosowanie dodatkowych dystansów poszerzających. 
Można użyć również dystansów ze zmiennym zamkiem piasty koła , które umożliwiają montaż felg z popularniejszym rozstawem śrub Nissana Patrola / Toyota / Mitsubishi – 6 x 139,7.     



9. Tuning silnika – podniesienie mocy

Nissan Navara 2.5 dci mimo swojej wysokiej katalogowej mocy – na poziomie ok 170 KM , wydaje się bardzo spowolnionym w reakcji na pedał gazu , co jest spowodowane próbą sprostania rygorystycznym normom spalin.
Zaś przeprowadzone przez nas pomiary na hamowni podwoziowej seryjnych egzemplarzy ujawniły , że realne moce silników Navar oscylują na poziomie ok 150 KM . 
Proponowany przez nas tuning składa się z :
- wymiany intercoolera na większy ( + 80 % )
- montażu snorkela i tym samym wyrzucenie gmatwaniny ciasnych rur zasysu powietrza
- przebudowy układu wydechowego na co najmniej 2.5” , skrócenie o połowę długości, zastosowanie luźniejszego tłumika ( wbrew pozorom Navara nie jest głośniejsza )
- usunięcia katalizatora spalin
- zmiany oprogramowania sterowania pracą silnika i strojenia na hamowni.
W tym temacie zdajemy się na doświadczenie zaprzyjaźnionej firmy - Masters Tuning S.C. , którzy jako jedyni stroją systemy Denso Nissana.
Po tym wszystkim uzyskaliśmy 230 KM i 540 Nm - na hamowni ( wartośc realna ... i da się więcej). 

 
Przygotowaliśmy tak trzy nasze samochody i sprawują się bardzo dobrze.
Każdy przejechał już po tuningu ok 50 000 km - bezawaryjnie.
Obniżyło się również ogólne zużycie paliwa – o ok. 10 %.
Należy jednak pamiętać o rozsądnych wymianach oleju – tzn co 10 000 km , a nie jak serwis Nissana zaleca co 30 000 km , co wielokrotnie było przyczyną uszkodzeń silnika w już samochodach seryjnych.
 Zalecany olej 10W/60 RS, lub 10W/50 - w technologi syntetycznej.
Na tuning tego typu trzeba przeznaczyć ok. 10 000 zł



10. Pokrywa bagażnika – skrzyni ładunkowej. 

Jest to pokrywa naszego projektu.
Wykonana z aluminium, lakierowana proszkowo. 
Podniesiona górna płaszczyzna pokrywy o 12 cm od poziomu burt skrzyni umożliwia załadunek większej objętości towaru lub bagażu. 
Zaletą tej konstrukcji jest bardzo szybki i łatwy demontaż pokrywy. 
Trwa on ok. 30 sek. i może to wykonać praktycznie jedna osoba. 
Górne relingi usztywniające umożliwiają montaż na zewnątrz lekkiego ładunku – np. namiotu, roweru , itp. 

 
Całość zamykana jest od środka i po zamknięciu klapy tylnej zamkiem tworzy użyteczny i bezpieczny pojemnik.
Cena z montażem – ok 3000 zł

11. Pozostałe

 

{flike}

banner_monster