WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej
Nissan Patrol Y60 2.8td Evolution
Prezentujemy ofertę przebudowy - tuningu samochodu Nissan Patrol Y60 ( 1989-1997 ) .
W zakres modyfikacji wchodzą:
1. Montaż kompletnego zawieszenia naszego projektu
- zwiększającego własności terenowe i prześwit pojazdu, w wysokościach (+ 4cm , + 9cm, + 12 cm).
Standardowo montujemy :
- kpl polibuszy – czyli tulei polimerowych wahaczy i drążków panharda zamiast fabrycznych metalowo-gumowych – o większej elastyczności i wytrzymałosci, do przodu z przesunięciem mimośrodowym - aby skorygować kąt wyprzedzenia zwrotnicy,
sprężyny Extrem – własnej, sprawdzonej konstrukcji baryłkowej , o długim skoku - dzięki którym uzyskujemy wykrzyż ok 85 cm ! , a przy tym nie tracimy na stabilności podczas jazdy drogowej.
Na indywidualne życzenie możemy również zastosować inne sprężyny – np. firmy OME, lub IronMan, jednak wtedy nie uzyskamy tak okazałej wartości wykrzyżu kół.
odboje polimerowe o zdecydowanie większej wytrzymałości i elastyczności
amortyzatory o zwiększonym skoku i tłumieniu – w standardzie OME, lub IronMan, Dobinson, po 1 szt. na koło, lub po 2 szt. na koło.
Do bardziej wyczynowego zastosowania polecamy amortyzatory z regulacją i dodatkowymi zbiorniczkami – firmy ProComp Nitro MX lub Profender, które są bardziej odporne na temperaturę i udarową pracę. Stosujemy wówczas tylko zdublowaną ilość amortyzatorów ( po 2 na koło )
wzmocniony amortyzator drgań układu kierowniczego – OME, lub jeszcze mocniejszy – ProComp , lub Profender
w ramach montażu wzmacniamy odpowiednio wahacze tylnych i drążki, gdyż te lubią pękać o intensywnej jazdy w trudnym terenie
obniżamy odpowiednio reduktor napędu 4x4 aby uzyskać łagodniejszy kąt dla wałów pędnych
korygujemy i odpowiednio przesuwany pkt mocowań przewodów hamulcowych , z powodu zwiększenia skoku kół
usuwamy drążki stabilizatorów i ich łączniki, które przy znacznie powiększonym wykrzyżu ograniczają prace mostu. Samochód jednak nie traci na stabilności, gdyż stosujemy wcześniej opisane, mocniejsze gazowe amortyzatory, które korygują brak w/w stabilizatorów
W wersji podstawowej – standard - koszt zawieszenia to ok. 7500 zł ( po1 szt amortyzatora /koło)
Za dodatkowe amortyzatory - dopłata 2000 zł/oś ( montaż i części)
Za kpl zawieszenie z amortyzatorami wyczynowymi np. ProComp Nitro MX ( po 2 szt. / koło) – cena ok. - 15 000 zł ( zależnie od modelu )
2. Zderzaki off-road i wyciągarka
przedni zderzak w modelu Y 60 wykonujemy ręcznie. Jest zdecydowanie mocniejszy i bardziej zwarty od zderzaków dostępnych w handlu. W połączeniu z solidną aluminiową płytą ślizgowa ze stelażem tworzy duży kąt najazdowy – co w jeździe terenowej jest niewątpliwą zaletą.
Inna zaletą naszego zderzaka jest sposób montażu wyciągarki - jest ona zamontowana dużo wyżej niż we wspomnianych zderzakach z handlu, dzięki czemu nie jest tak bardzo narażona na kąpiele w wodzie – a tym samym zalanie.
A usytuowanie jej na zewnątrz, nad zderzakiem - ułatwia serwis i obsługę.
Na życzenie możemy zamontować inne zderzaki, które posiadamy w ofercie naszego sklepu. Koszt przedniego zderzaka (wykonanie i montaż) - to ok. 2500 zł.
Płyta ślizgowa z aluminium - ze stelażem stalowym – 1200 zł.
wyciągarka elektryczna ( polecamy 5.7t 4-Mad) wraz z montażem – to ok 2500 zł. Możemy zastosować również inną wyciągarkę. Wtedy cena zależna jest od wartości wyciągarki plus jej montaż mechaniczny i elektryczny ( wraz z dod. wyłącznikiem głównym – zabezpieczeniem ) – w cenie ok. 700 zł.
Koszt tylnego zderzaka z montażem – to ok 1200 zł w wersji prostej, a w wersji z bocznymi wąsami ochronnymi - ok. 1600 zł.
Do w/w zderzaków możemy dodatkowo zamontować hak holowniczy.
W naszej ofercie znajduje się również zderzak tylny z wyciągarka elektryczną.
Cena takiego zestawu z montażem – ok 5000 zł
3. Lampy zespolone tylne.
Są konieczne przy wymianie zderzaka, gdyż likwidujemy oryginalne oświetlenie, które znajduje się w demontowanym zderzaku. Koszt ok. - 500 zł
4. Progi boczne – rurowe.
Progi wykonane z solidnej rury stalowej, mocowane bezpośrednio do ramy. Służą jako osłona boków pojazdu przed spotkaniem z przeszkodami jak np. drzewo, ale również osłaniają przed uderzającymi kamieniami i błotem spod kół. Służą również jako podparcie do podnośnika 4-Mad ( typu high-lift). Pokrycie antypoślizgową blachą ryflowana ułatwia wsiadanie i wysiadanie.
Koszt to: Patrol krótki – po 2 podpory pod próg – 1500 zł
Patrol długi – po 3 podpory pod próg – 1800 zł
5. Modyfikacje blacharskie nadwozia
ułatwiające montaż kół od 33” do 37” - tzw. podcięcie błotników i podcięcie tylnej części zwisu. W ramach tej operacji zawiera się wykończenie błotników, wykonanie wewnętrznych błotochronów z gumy oraz zewnętrzne gumowe poszerzenia . Koszt całości – od. 2500 zł ( zależnie od poszerzaczy i wielkości podcięcia )
Prze tej okazji wykonujemy często poprawki blacharskie karoserii i ramy, regeneracje zawiasów, itp - co wyceniamy indywidualnie, zależnie od zakresu prac.
6. Snorkel – czyli zewnętrzny zasys powietrza.
Umożliwia brodzenie w wodzie do ok. 1.5 m - teoretycznie, gdyż takie zanurzenie zależy również od innych czynników – jak np. działanie elektryki, itp.
Montaż snorkela wraz z odpowiednią modyfikacją filtra, nowym wkładem filtra i sprawdzeniem szczelności, to koszt ok. 1200 zł ( snorkel 4-Mad )
7. Sprzęgło spiekowe – wzmocnione.
Do samochodów o zwiększonym ogumieniu i podniesionej mocy silnika konieczne jest zastosowanie wzmocnionego sprzęgła. Do Nissana Patrola 2.8 td proponujemy dwa sprawdzone - naszej konstrukcji – rozwiązania. Pierwszym jest zastosowanie kpl. sprzęgła spiekowego przy zachowaniu seryjnych wymiarów zewnętrznych – 240 mm i 8 spiekowej tarczy sprzęgłowej. Sprzęgło takie może przenosić o ok. 50% większy moment obrotowy niż seryjne i charakteryzuje się przy tym dwukrotnie większą żywotnością. Cena z montażem to ok. 2800 zł . ( przeróbka koła zamachowego, wyważenie, tarcza spiekowa, docisk, łożysko, uszczelniacz wału, tulejka wałka sprzęgłowego – brąz )
Drugim rozwiązaniem jest sprzęgło spiekowe o zwiększonej średnicy i zwiększonej sile docisku. Średnica tarczy to 260 mm i 8 spiekowa tarcza sprzęgłowa. Taka modyfikacja sprzęgła pozwala przenosić ok 100% większy moment i przedłuża ok. 3-krotnie żywotność.
Przy tej modyfikacji redukujemy również masę koła zamachowego , które później wyważamy dynamicznie. Zabieg ten poprawia „wkręcanie” się silnika na obroty, zwiększając dynamikę silnika.
Cena tej modyfikacji w kpl. to koszt ok 3500 zł.
Przy okazji przestrzegamy przed samodzielnym i często niefachowym montażem oraz pasowaniem spiekowych tarcz sprzęgłowych. Nasza wieloletnia praktyka w tym temacie gwarantuje poprawne działanie.
Źle spasowane sprzęgło spiekowe drastycznie skraca jego żywotność, a efekt działania jest odwrotny od zamierzonego.
8. Tuning silnika
Proponujemy dwa stopnie modyfikacji.
Pierwszy to podniesienie mocy do ok. 150 KM i ok 350 Nm .
Tą operację przeprowadzamy dość szybko, bazując na fabrycznym osprzęcie silnika. W zakres wchodzi przesterowanie doładowania turbosprężarki do ok 1.2 – 1.3 bar , przebudowa sterowania i strojenie pompy wtryskowej zmiana zadawkowania i kąta wtrysku, skrócenie układu wydechowego, usunięcie recyrkulatorów i innych „eko-rurek”. Cena - 1500 zł
Drugi stopień to już większa modyfikacja. Przebudowujemy całą pompą wtryskową modyfikując układ tłoczący, zmieniamy elementy regulatora. Montujemy intercooler z wymuszonym chłodzeniem, przebudowujemy układ wydechowy, montujemy dodatkową elektryczna pompę zasilania paliwa, turbosprężarka pracuje na ciśnieniu ok 1.7 bar. Taka modyfikacja pozwala osiągnąć ok. 220 KM i 500Nm.
Cena ok. 8000 zł
Uwaga – podane parametry mocy i momentu po tuningu są orientacyjne, gdyż zależą od kondycji oraz sprawności silnika i jego osprzętu.
9. Wydajniejszy układ chłodzenia – większa chłodnica i pompa.
Podczas zwiększania mocy sinika ( szczególnie przy w/w drugim stopniu tuningu) konieczne jest zwiększenie wydajności chłodzenia silnika. Jak wiadomo wadą silników 2.8td Nissana jest pękanie głowic, co jest efektem przegrzania. Proponujemy wymianę chłodnicy na większą o 50% wydajniejszą – kosztem zwiększenia jej grubości, oraz zwiększenie o ok 50% wydajności pompy cieczy.
Cena całości – ok. 2000 zł
10. Blokady mostów
Oferujemy montaż 100% blokady mostu przedniego, jaki tylnego sprawdzonej firmy: 4-Mad , lub ARB . Oba typy są takiego samego działania, a ich części są zamienne między sobą. W skład oferty wchodzą:
kpl blokada 4-Mad
kompresor 4-Mad wraz ze sterowaniem i przewodami – z wyjściami na 2 blokady
montaż mechaniczny i elektryczny całości
Cena w opcji na jedną oś – 5000 zł , przy montażu na dwie osie - 9000 zł
11. Sprzęgiełka piast układu 4x4
Manualnie sterowane sprzęgiełka piast 4-Mad – cena z montażem ( dwa koła) – ok 500 zł
Sprzęgiełka manualne w porównaniu do seryjnych – automatycznych - mają wiele zalet podczas jazdy w terenie i tylko jedną wadę.
Zacznijmy od wady – niestety trzeba wysiąść z pojazdu , aby je załączyć. Reszta , to już same zalety. Przede wszystkim wytrzymałość na przeciążenia – jest zdecydowanie większa, dodatkowo ciągłe spięcie półosi z kołem. W sprzęgiełkach automatycznych występuje tzw „dziura” w napędzie podczas zmiany kierunku jazdy np. z przodu do tyłu, kiedy to sprzegiełko po zapięciu się w tryb jazdy do przodu musi przejść przez tryb luz i zapiąć się w tryb jazdy do tyłu. To zabiera ok 4 m drogi ( ok. 1.5 obr. koła ) i tym samym przez te 4 m nie mamy napędu na przednią oś. Niewątpliwą zaletą jest również brak konieczności cofania samochodem przy wypinaniu sprzęgiełek, co może sprawiać wielki kłopot podczas jazdy z przyczepą.
12. Zwolniony reduktor, lub zwolnione przełożenia mostów
W związku ze stosowaniem ponadwymiarowego ogumienia maleje siła napędowa na poszczególnych biegach. Tzn: przełożenia skrzyni biegów w odczuciu wydłużają się o samochód słabnie. Aby temu zapobiec proponujemy dwa rozwiązania.
Wymianę reduktora na zwolniony o 30% ( przełożenie 2,60) http://www.extrem4x4.pl/sklep4x4/product_info.php?cPath=33&products_id=799
Niestety zwolnienie koryguje prędkości tylko w trybie – reduktor. Biegi szosowe pozostają bez zmian. Cena z wymianą , przezbrojeniem i napełnieniem olejem syntetycznym – ok.  4000 zł
Posiadamy w ofercie również reduktory o przyspieszonym przełożeniu - np do rajdów typu cross-country ( przełożenia 1,55  lub 1,65 )
Zastosowanie przełożeń koryguje prędkości na reduktorze i biegach szosowych.
Cena wraz z montażem – ok. 8000 zł
13. Oświetlenie i akumulator
W związku z pojawieniem się na naszym rynku oświetleń typu Xenon i Led, które to mają zdecydowanie większą sprawność , żywotność i przede wszystkim jasność , proponujemy montaż w/w.
Montaż na dachu – dodatkowy pałąk, orurowaniu przednim lub z tyłu. Polecamy również żelowe akumulatory odporne na wstrząsy i mocne rozładowania.
Tutaj odsyłamy do naszego sklepu 4x4.
14. Fotele sportowe i pasy 4 pkt
Zdecydowanie poprawiają trzymanie ciała kierowcy i pilota podczas ostrych jazd terenowych. Do wyboru – wyczynowe bez regulacji ( różne rozmiary i typy) , lub uniwersalne z regulacją. Cena z montażem na szynach przesuwnych ok. 2200 zł ( zależnie od modelu fotela ).
Pasy szelkowe – cena z montażem , ok. - 800 zł ( zależnie od typu pasów)
15. Ogólny remont mechaniczny
Najważniejszą czynnością przed przystąpieniem do tuningu samochodu jest przeglądniecie i doprowadzenie wszystkich mechanizmów do stanu pełnej sprawności.
Niestety pojazdy służące jako baza do przebudowy mają swoje lata i spore przebiegi . Przeprowadzamy przede wszystkim: remont generalny układu hamulcowego, kierowniczego i napędowego.
W większości przypadków kończy się to na remoncie:
przedniego mostu ( zwrotnice, uszczelnienia, łożyska piast) ,
wymianie uszczelnień tylnego mostu ,
wymianie końcówek ukł. kierowniczego ,
wymianie olejów we wszystkich przekładniach i silniku, filtrów,
wymianie rozrządu pasków i uszczelniaczy silnika,
remoncie hamulców ( tarcze, klocki, regeneracja zacisków, płyn, niektóre przewody, itp.)
przegląd elektryki
W tym przypadku cena jest mocno uzależniona o stanu konkretnego egzemplarza Nissana Patrola. Jednak orientacyjnie można określić w/w wymieniony zakres prac na inwestycję ok. 5000 zł.
16. Wyposażenie kabiny
metromierz, intercoom, CB – radio, kierownica sportowa / naba , nakładki pedałów, podnośnik typu – high-lift z mocowaniem, taśmy i pasy, itp.
W tym temacie wybór jest dosyć duży . Jednak na wszystko wymienione powyżej (wraz z montażem ) trzeba przeznaczyć ok. 3000 zł
17. Koła
Optymalnym kołem do jazdy terenowej dla Nissana Patrola GR jest zewnętrzna wielkość 35” .
Przy tej wielkości samochód prowadzi się bardzo dobrze i nie cierpią mechanizmy napędu . Graniczną wielkością dla Nissana Patrola jest koło 37”.
Polecamy sprawdzone stalowe felgi 4-Mad w różnych rozmiarach i poszerzeniach.
Do wyboru 15” i 16” felgi.
18. Bagażnik i pałąk dachowy
Wykonujemy bagażniki dachowe różnej konstrukcji, zależnie od przeznaczenia i wielkości ładunku. Do bagażnika dachowego można mocować dodatkowe oświetlenie , linki na gałęzie, mocowanie podnośnika hi-lift , mocowanie na kanistry, albo mocowanie dodatkowego koła zapasowego.
Cena bagażnika w prostej formie ( z mocowaniami halogenów i linek) - ok. 2500 zł (dopłata do wypełnienia dna aluminiową blachą ryflowaną - 500 zł )
19. Konserwacja
Z całego tego zabiegu najważniejsze jest przygotowanie pojazdu do konserwacji.
mycie na gorąco podwozia i płukanie wewnątrz ramy , mechaniczne usuwanie pozostałości rdzy , suszenie
gruntowanie
konserwacja ramy wewnątrz i z zewnątrz, konserwacja podwozia i profili karoserii
cena całości – ok 2000 zł
Możemy również zdemontować ramę i poddać ją piaskowaniu , jednak wiąże się to z rozbiórką „na drobne” całego samochodu. W związku z tym powstają dodatkowe koszty ok. 4000 zł.
Uwaga.
Wypisane ceny są cenami brutto z VAT.
Wszystkie podane ceny są cenami orientacyjnymi, wypisanymi w celu ogólnego oszacowania wartości przeróbek. W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt e-mail i szczegółowe zapytanie.
Przy kompleksowej przebudowie stosujemy rabaty cenowe od cen detalicznych.


Prezentujemy ofertę przebudowy - tuningu samochodu Nissan Patrol Y60 ( 1989-1997 ) .
W zakres modyfikacji wchodzą:

1. Montaż kompletnego zawieszenia naszego projektu

- kompletne zawieszenia - zwiększającego własności terenowe i prześwit pojazdu, w wysokościach (+ 4cm , + 9cm, + 12 cm).

Standardowo montujemy :

- kpl polibuszy – czyli tulei polimerowych wahaczy i drążków panharda zamiast fabrycznych metalowo-gumowych – o większej elastyczności i wytrzymałosci, do przodu z przesunięciem mimośrodowym - aby skorygować kąt wyprzedzenia zwrotnicy, sprężyny Extrem – własnej, sprawdzonej konstrukcji baryłkowej , o długim skoku - dzięki którym uzyskujemy wykrzyż ok 85 cm ! , a przy tym nie tracimy na stabilności podczas jazdy drogowej.
Na indywidualne życzenie możemy również zastosować inne sprężyny – np. firmy OME , lub IronMan, jednak wtedy nie uzyskamy tak okazałej wartości wykrzyżu kół

- odboje polimerowe o zdecydowanie większej wytrzymałości i elastyczności

- amortyzatory o zwiększonym skoku i tłumieniu – w standardzie OME Sport , Profender , IronMan, Dobinson, po 1 szt. na koło, lub po 2 szt. na koło.
 Do bardziej wyczynowego zastosowania polecamy amortyzatory z regulacją i dodatkowymi zbiorniczkami – firmy ProComp Nitro MX lub Profender - 2.0", które są bardziej odporne na temperaturę i udarową pracę.
 Stosujemy wówczas tylko zdublowaną ilość amortyzatorów ( po 2 na koło )
Lub po jednej sztuce "potężniejszych" 2.5" -3" Profender lub King

 -  ramach montażu wzmacniamy odpowiednio wahacze tylnych i drążki, gdyż te lubią pękać o intensywnej jazdy w trudnym terenie

- obniżamy odpowiednio reduktor napędu 4x4 aby uzyskać łagodniejszy kąt dla wałów pędnych

-  korygujemy i odpowiednio przesuwany pkt mocowań przewodów hamulcowych .

 
Z powodu zwiększenia skoku kół usuwamy drążki stabilizatorów i ich łączniki, które przy znacznie powiększonym wykrzyżu ograniczają prace mostu.


Samochód jednak nie traci na stabilności, gdyż stosujemy wcześniej opisane, mocniejsze gazowe amortyzatory, które korygują brak w/w stabilizatorów

W wersji podstawowej – standard - koszt zawieszenia to ok. 7500 -8000 zł ( po1 szt amortyzatora /koło).
Za dodatkowe amortyzatory - dopłata 2000 zł/oś ( montaż i części).
Za kpl zawieszenie z amortyzatorami wyczynowymi  cena ok. - 16 000 zł ( zależnie od modelu )
Dodatkowo proponujemy wymienić amortyzator drgań ukł. kierowniczego na mocniejszy - koszt ok. 600 zł



2. Zderzaki off-road i wyciągarka

- zderzaki offroad
- wyciągarki

przedni zderzak w modelu Y 60 wykonujemy ręcznie.
Jest zdecydowanie mocniejszy i bardziej zwarty od zderzaków dostępnych w handlu.
W połączeniu z solidną aluminiową płytą ślizgowa ze stelażem tworzy duży kąt najazdowy – co w jeździe terenowej jest niewątpliwą zaletą. 
Inna zaletą naszego zderzaka jest sposób montażu wyciągarki - jest ona zamontowana dużo wyżej niż we wspomnianych zderzakach z handlu, dzięki czemu nie jest tak bardzo narażona na kąpiele w wodzie – a tym samym zalanie.
A usytuowanie jej na zewnątrz, nad zderzakiem - ułatwia serwis i obsługę. 
Na życzenie możemy zamontować inne zderzaki, które posiadamy w ofercie naszego sklepu.
Koszt przedniego zderzaka (wykonanie i montaż) - to ok. 3500 zł. 
Płyta ślizgowa z aluminium - ze stelażem stalowym – 1500 zł.


Wyciągarka elektryczna ( polecamy 5.5t HD, 4-Mad) wraz z montażem – to ok 3000 zł.
Możemy zastosować również inną wyciągarkę.
Wtedy cena zależna jest od wartości wyciągarki plus jej montaż mechaniczny i elektryczny ( wraz z dod. wyłącznikiem głównym – zabezpieczeniem ) – w cenie ok. 800 zł.
Koszt tylnego zderzaka z montażem – to ok 1500 zł w wersji prostej,
Do w/w zderzaków możemy dodatkowo zamontować hak holowniczy.
W naszej ofercie znajduje się również zderzak tylny z wyciągarka elektryczną. 
Cena takiego zestawu z montażem – ok 6000 zł 



3. Lampy zespolone tylne.

- oświetlenie


Są konieczne przy wymianie zderzaka, gdyż likwidujemy oryginalne oświetlenie, które znajduje się w demontowanym zderzaku.
Koszt ok. - 600 zł 



4. Progi boczne – rurowe.


Progi wykonane z solidnej rury stalowej, mocowane bezpośrednio do ramy.
Służą jako osłona boków pojazdu przed spotkaniem z przeszkodami jak np. drzewo, ale również osłaniają przed uderzającymi kamieniami i błotem spod kół.
Służą również jako podparcie do podnośnika 4-Mad ( typu high-lift).
Pokrycie antypoślizgową blachą ryflowana ułatwia wsiadanie i wysiadanie.Koszt to: Patrol krótki – po 2 podpory pod próg – 1700 złPatrol długi – po 3 podpory pod próg – 2000 zł 



5. Modyfikacje blacharskie nadwozia 


ułatwiające montaż kół od 33” do 37” - tzw. podcięcie błotników i podcięcie tylnej części zwisu.
W ramach tej operacji zawiera się wykończenie błotników, wykonanie wewnętrznych błotochronów z gumy oraz zewnętrzne gumowe poszerzenia .
Koszt całości – od. 3000 zł ( zależnie od poszerzaczy i wielkości podcięcia ).
Przy tej okazji wykonujemy często poprawki blacharskie karoserii i ramy, regeneracje zawiasów, itp - co wyceniamy indywidualnie, zależnie od zakresu prac. 



6. Snorkel – czyli zewnętrzny zasys powietrza. 

- wloty powietrza


Umożliwia brodzenie w wodzie do ok. 1.5 m - teoretycznie, gdyż takie zanurzenie zależy również od innych czynników – jak np. działanie elektryki, itp.

Montaż snorkela wraz z odpowiednią modyfikacją filtra, nowym wkładem filtra i sprawdzeniem szczelności, to koszt ok. 1400 zł



7. Sprzęgło spiekowe – wzmocnione.

- sprzęgło spiekowe

Do samochodów o zwiększonym ogumieniu i podniesionej mocy silnika konieczne jest zastosowanie wzmocnionego sprzęgła.
Do Nissana Patrola 2.8 td proponujemy dwa sprawdzone - naszej konstrukcji – rozwiązania.
1.  Pierwszym jest zastosowanie kpl. sprzęgła spiekowego przy zachowaniu seryjnych wymiarów zewnętrznych – 240 mm i 8 spiekowej tarczy sprzęgłowej.
Sprzęgło takie może przenosić o ok. 50% większy moment obrotowy niż seryjne i charakteryzuje się przy tym dwukrotnie większą żywotnością.
Cena z montażem to ok. 3500 zł . ( przeróbka koła zamachowego, wyważenie, tarcza spiekowa, docisk, łożysko, uszczelniacz wału, tulejka wałka sprzęgłowego – brąz )


2. Drugim rozwiązaniem jest sprzęgło spiekowe o zwiększonej średnicy i zwiększonej sile docisku.
 Średnica tarczy to 260 mm i 8 spiekowa tarcza sprzęgłowa.
Taka modyfikacja sprzęgła pozwala przenosić ok 100% większy moment i przedłuża ok. 3-krotnie żywotność.
Przy tej modyfikacji redukujemy również masę koła zamachowego , które później wyważamy dynamicznie.
Zabieg ten poprawia „wkręcanie” się silnika na obroty, zwiększając dynamikę silnika. 
Cena tej modyfikacji w kpl. to koszt ok 4000 zł.

Przy okazji przestrzegamy przed samodzielnym i często niefachowym montażem oraz pasowaniem spiekowych tarcz sprzęgłowych.
Nasza wieloletnia praktyka w tym temacie gwarantuje poprawne działanie.
Źle spasowane sprzęgło spiekowe drastycznie skraca jego żywotność, a efekt działania jest odwrotny od zamierzonego.



8. Tuning silnika

Proponujemy dwa stopnie modyfikacji.

Pierwszy to podniesienie mocy do ok. 150 KM i ok 350 Nm . 
Tą operację przeprowadzamy dość szybko, bazując na fabrycznym osprzęcie silnika.
W zakres wchodzi przesterowanie doładowania turbosprężarki do ok 1.2 – 1.3 bar , przebudowa sterowania i strojenie pompy wtryskowej zmiana zadawkowania i kąta wtrysku, skrócenie układu wydechowego, usunięcie recyrkulatorów i innych „eko-rurek”.
Cena - 1700 zł.

Drugi stopień to już większa modyfikacja.


Przebudowujemy całą pompą wtryskową modyfikując układ tłoczący, zmieniamy elementy regulatora.
Montujemy intercooler z wymuszonym chłodzeniem, przebudowujemy układ wydechowy, montujemy dodatkową elektryczna pompę zasilania paliwa, turbosprężarka pracuje na ciśnieniu ok 1.7 bar.
Taka modyfikacja pozwala osiągnąć ok. 220 KM i 500Nm.
Cena ok. 9000 zł

Uwaga – podane parametry mocy i momentu po tuningu są orientacyjne, gdyż zależą od kondycji oraz sprawności silnika i jego osprzętu.



9. Wydajniejszy układ chłodzenia – większa chłodnica i pompa.

Podczas zwiększania mocy sinika ( szczególnie przy w/w drugim stopniu tuningu) konieczne jest zwiększenie wydajności chłodzenia silnika.
Jak wiadomo wadą silników 2.8td Nissana jest pękanie głowic, co jest efektem przegrzania.


Proponujemy wymianę chłodnicy na większą o 50% wydajniejszą – kosztem zwiększenia jej grubości, oraz zwiększenie o ok 50% wydajności pompy cieczy. 
Cena całości – ok. 3000 zł



10. Blokady mostów

- blokady mostów

Oferujemy montaż 100% blokady mostu przedniego, jaki tylnego sprawdzonej firmy: 4-Mad , lub ARB .
Oba typy są takiego samego działania, a ich części są zamienne między sobą.
W skład oferty wchodzą:
- kpl blokada
- kompresor wraz ze sterowaniem i przewodami – z wyjściami na 2 blokady,
- montaż mechaniczny i elektryczny całości.
Cena w opcji na jedną oś – 6500 zł , przy montażu na dwie osie - 9000 zł



11. Sprzęgiełka piast układu 4x4

- sprzęgiełka piast

Manualnie sterowane sprzęgiełka piast 4-Mad – cena z montażem ( dwa koła) – ok 600 zł.
Sprzęgiełka manualne w porównaniu do seryjnych – automatycznych - mają wiele zalet podczas jazdy w terenie i tylko jedną wadę. 
Zacznijmy od wady – niestety trzeba wysiąść z pojazdu , aby je załączyć.
Reszta , to już same zalety.
Przede wszystkim wytrzymałość na przeciążenia – jest zdecydowanie większa, dodatkowo ciągłe spięcie półosi z kołem.
W sprzęgiełkach automatycznych występuje tzw „dziura” w napędzie podczas zmiany kierunku jazdy np. z przodu do tyłu, kiedy to sprzegiełko po zapięciu się w tryb jazdy do przodu musi przejść przez tryb "luz" i zapiąć się w tryb jazdy do tyłu.
To zabiera ok 4 m drogi ( ok. 1.5 obr. koła ) i tym samym przez te 4 m nie mamy napędu na przednią oś.
Niewątpliwą zaletą jest również brak konieczności cofania samochodem przy wypinaniu sprzęgiełek, co może sprawiać wielki kłopot podczas jazdy z przyczepą.



12. Zwolniony reduktor, lub zwolnione przełożenia mostów

W związku ze stosowaniem ponadwymiarowego ogumienia maleje siła napędowa na poszczególnych biegach.
Tzn: przełożenia skrzyni biegów w odczuciu wydłużają się o samochód słabnie.

Aby temu zapobiec proponujemy dwa rozwiązania.

1. Wymianę reduktora na zwolniony o 30% ( przełożenie 2,60)

Niestety zwolnienie koryguje prędkości tylko w trybie – reduktor. Biegi szosowe pozostają bez zmian.
Cena z wymianą , przezbrojeniem i napełnieniem olejem syntetycznym – ok.  4000 zł.
Posiadamy w ofercie również reduktory o przyspieszonym przełożeniu - np do rajdów typu cross-country ( przełożenia 1,55  lub 1,65 ).

 2. Wymiana przełożeń mostów - zwolnienie ok. 20%

Zastosowanie przełożeń koryguje prędkości na reduktorze i biegach szosowych.
Cena wraz z montażem – ok. 9000 zł



13. Oświetlenie i akumulator

W związku z pojawieniem się na naszym rynku oświetleń typu Xenon i Led, które to mają zdecydowanie większą sprawność , żywotność i przede wszystkim jasność , proponujemy montaż w/w.
 Montaż na dachu – dodatkowy pałąk, orurowaniu przednim lub z tyłu.
Polecamy również żelowe akumulatory odporne na wstrząsy i mocne rozładowania.
Tutaj odsyłamy do naszego sklepu 4x4.


- akumulatory



14. Fotele sportowe i pasy 4 pkt

- fotele sportowe i pasy


Zdecydowanie poprawiają trzymanie ciała kierowcy i pilota podczas ostrych jazd terenowych.
Do wyboru – wyczynowe bez regulacji ( różne rozmiary i typy) , lub uniwersalne z regulacją.

Cena z montażem 2 szt na szynach przesuwnych ok. 2500 zł ( zależnie od modelu fotela ).
Pasy szelkowe – cena z montażem , ok. - 800 -1000 zł ( zależnie od typu pasów)



15. Ogólny remont mechaniczny

Najważniejszą czynnością przed przystąpieniem do tuningu samochodu jest przeglądniecie i doprowadzenie wszystkich mechanizmów do stanu pełnej sprawności. 


Niestety pojazdy służące jako baza do przebudowy mają swoje lata i spore przebiegi .
Przeprowadzamy przede wszystkim:
remont generalny układu hamulcowego, kierowniczego i napędowego. 
W większości przypadków kończy się to na remoncie:
  przedniego mostu ( zwrotnice, uszczelnienia, łożyska piast) , wymianie uszczelnień tylnego mostu , wymianie końcówek ukł. kierowniczego , wymianie olejów we wszystkich przekładniach i silniku, filtrów, wymianie rozrządu pasków i uszczelniaczy silnika, remoncie hamulców ( tarcze, klocki, regeneracja zacisków, płyn, niektóre przewody, itp.), przeglądzie elektryki.
W tym przypadku cena jest mocno uzależniona o stanu konkretnego egzemplarza Nissana Patrola.
Jednak orientacyjnie można określić w/w wymieniony zakres prac na inwestycję ok. 5000 - 7000 zł.



16. Wyposażenie kabiny

metromierz, intercoom, CB – radio, kierownica sportowa / naba , nakładki pedałów, podnośnik typu – high-lift z mocowaniem, taśmy i pasy, itp.
W tym temacie wybór jest dosyć duży .
Jednak na wszystko wymienione powyżej (wraz z montażem ) trzeba przeznaczyć ok. 3000 - 4000 zł



17. Koła


Optymalnym kołem do jazdy terenowej dla Nissana Patrola GR jest zewnętrzna wielkość 35” .
Przy tej wielkości samochód prowadzi się bardzo dobrze i nie cierpią mechanizmy napędu .
Graniczną wielkością dla Nissana Patrola jest koło 37”.
Polecamy sprawdzone stalowe felgi 4-Mad w różnych rozmiarach i poszerzeniach.
Do wyboru 15” i 16” felgi.



18. Bagażnik i pałąk dachowy

- bagażnik i pałąk dachowy
 


Wykonujemy bagażniki dachowe różnej konstrukcji, zależnie od przeznaczenia i wielkości ładunku.
Do bagażnika dachowego można mocować dodatkowe oświetlenie , linki na gałęzie, mocowanie podnośnika hi-lift , mocowanie na kanistry, albo mocowanie dodatkowego koła zapasowego.
Cena bagażnika w prostej formie ( z mocowaniami halogenów i linek) - ok. 2500 zł , bagażnik z namiotem, skrzynkami, kanistrami, itp - czyli bagażnik wyprawowy z pełnym wyposażeniem kosztuje ok. 10 000 - 12 000 zł



19. Konserwacja

Z całego tego zabiegu najważniejsze jest przygotowanie pojazdu do konserwacji.
Czyli mycie na gorąco podwozia i płukanie wewnątrz ramy , mechaniczne usuwanie pozostałości rdzy , suszenie.
Potem  gruntowanie i konserwacja ramy wewnątrz i z zewnątrz, konserwacja podwozia i profili karoserii.
Cena całości – ok 2500 zł.
Możemy również zdemontować ramę i poddać ją piaskowaniu , jednak wiąże się to z rozbiórką „na drobne” całego samochodu.
W związku z tym powstają dodatkowe koszty ok. 6000 -7000 zł ( kwota zależna od prac dodatkowych jak: urwane gwinty śrub, wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych, które pękają przy demontażu, poprawki blacharskie, itp).


 


20. Klatka

Wykonujemy klatki bezpieczeństwa wewnątrz samochodu z rur stalowych o zwiększonej wytrzymałości.
Konstrukcja zalezna od przeznaczenia i założeń regulaminowych . W tym temacie jestesmy wspierani pomocą zaprzyjaźnionej firmy Irecco Motorsport. 
Cena to koszt ok. 5000 - 7000 zł
 




Wypisane ceny są cenami brutto z VAT.
Wszystkie podane ceny są cenami orientacyjnymi, wypisanymi w celu ogólnego oszacowania wartości przeróbek.
Ceny są  zależne od aktualnych kursów walut, które maja wpływ na wartość części.
W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt e-mail i szczegółowe zapytanie.
Przy kompleksowej przebudowie stosujemy rabaty cenowe od cen detalicznych.
 
{flike}