WYBÓR JĘZYKA:  pl  en
Szybki kontakt: tel. 33-497-96-81, info@extrem4x4.pl
Dla podróżników promo1
>
Dla rajdowców promo1
Dla myśliwych promo1
news tundra Patrol Integrale Diesel Biturbo BMW
zobacz więcej
news2015 integrale Toyota Hilux nowy pałąk załadowczy
zobacz więcej
news tundra Patrol Biturbo BMW by Extrem4x4 zobacz więcej
Prezentujemy ofertę przebudowy - tuningu samochodu Nissan Patrol Y61 ( 1998-2009 ).

W zakres modyfikacji wchodzą:

1. Montaż kompletnego zawieszenia naszego projektu

- zwiększającego własności terenowe i prześwit pojazdu, w wysokościach (+ 4cm , + 9cm, + 12 cm).

Standardowo montujemy:

- kpl polibuszy – czyli tulei polimerowych wahaczy i drążków panharda zamiast fabrycznych metalowo-gumowych – o większej elastyczności i wytrzymałosci, do przodu z przesunięciem mimośrodowym - aby skorygować kąt wyprzedzenia zwrotnicy,

- sprężyny Extrem – własnej, sprawdzonej konstrukcji baryłkowej , o długim skoku - dzięki którym uzyskujemy wykrzyż ok 85 cm ! , a przy tym nie tracimy na stabilności podczas jazdy drogowej.
Na indywidualne życzenie możemy również zastosować inne sprężyny – np. firmy OME, lub IronMan, jednak wtedy nie uzyskamy tak okazałej wartości wykrzyżu kół.

 - odboje polimerowe o zdecydowanie większej wytrzymałości i elastycznościamortyzatory o zwiększonym skoku i tłumieniu – w standardzie OME, lub IronMan, Dobinson, po 1 szt. na koło, lub po 2 szt. na koło. 
Do bardziej wyczynowego zastosowania polecamy amortyzatory z regulacją i dodatkowymi zbiorniczkami – firmy ProComp Nitro MX lub Profender 2,0" , które są bardziej odporne na temperaturę i udarową pracę.
Stosujemy wówczas tylko zdublowaną ilość amortyzatorów ( po 2 na koło ), albo pojedyncze 2,5" King lub Profender

W ramach montażu wzmacniamy odpowiednio wahacze tylne i drążki, gdyż te lubią pękać podczas intensywnej jazdy w trudnym terenie,
- obniżamy odpowiednio reduktor napędu 4x4 aby uzyskać łagodniejszy kąt dla wałów pędnych, 
-  korygujemy i odpowiednio przesuwany pkt mocowań przewodów hamulcowych, z powodu zwiększenia skoku kół
-  usuwamy drążki stabilizatorów i ich łączniki, które przy znacznie powiększonym wykrzyżu ograniczają prace mostu.  Samochód jednak nie traci na stabilności, gdyż stosujemy wcześniej opisane, mocniejsze gazowe amortyzatory, które korygują brak w/w stabilizatorów.

W wersji podstawowej – standard - koszt zawieszenia to ok. 8000 zł ( po1 szt amortyzatora /koło)
Za dodatkowe amortyzatory - dopłata 2500 zł/ oś
Za kpl zawieszenie z amortyzatorami wyczynowymi np. ProComp Nitro MX ( po 2 szt. / koło) – cena ok. - 15 000 zł ( zależnie od modelu )
2. Zderzaki off-road i wyciągarka
zderzaki offroad
- wyciągarki i osprzęt

przedni zderzak w modelu Y 61 wykonujemy ręcznie lub korzystamy z oferty naszego sklepu 4x4. Zderzak wykonywany przez nas jest mocniejszy i bardziej zwarty od zderzaków dostępnych w handlu. W połączeniu z solidną aluminiową płytą ślizgowa ze stelażem tworzy duży kąt najazdowy – co w jeździe terenowej jest niewątpliwą zaletą. 

Koszt przedniego zderzaka (wykonanie i montaż) - to ok. 4500 zł, lub zderzaki z oferty naszego sklepu wg cennika plus ok. 800 zł - montaż.
Płyta ślizgowa z aluminium - ze stelażem stalowym – 1700 zł.wyciągarka elektryczna ( polecamy 5.5t 4-Mad HD) wraz z montażem – to ok 3000 zł.
Możemy zastosować również inną wyciągarkę.
Wtedy cena zależna jest od wartości wyciągarki plus jej montaż mechaniczny i elektryczny ( wraz z dod. wyłącznikiem głównym – zabezpieczeniem ) – w cenie ok. 800 zł.
Koszt tylnego zderzaka z montażem – to ok. 3000 zł ( lub ARB wg cennika plus montaż).
Do w/w zderzaków możemy dodatkowo zamontować hak holowniczy.
W naszej ofercie znajduje się również zderzak tylny z wyciągarka elektryczną. Cena takiego kpl zestawu z montażem – ok 7000 zł
 
3. Lampy zespolone tylne.
- oświetlenie

Są konieczne przy wymianie zderzaka, gdyż likwidujemy oryginalne oświetlenie, które znajduje się w demontowanym zderzaku.
 
Koszt ok. - 700 zł
4. Progi boczne – rurowe.
Progi wykonane z solidnej rury stalowej, mocowane bezpośrednio do ramy. Służą jako osłona boków pojazdu
przed spotkaniem z przeszkodami jak np. drzewo, ale również osłaniają przed uderzającymi kamieniami i błotem spod kół. Służą również jako podparcie do podnośnika 4-Mad ( typu high-lift). Pokrycie antypoślizgową blachą ryflowana ułatwia wsiadanie i wysiadanie.

Patrol krótki – po 2 podpory pod próg – 1700 zł
Patrol długi – po 3 podpory pod próg – 2000 zł
 
5. Modyfikacje blacharskie nadwozia 
ułatwiające montaż kół 37” - tzw. podcięcie błotników.

W ramach tej operacji zawiera się wykończenie błotników, wykonanie wewnętrznych błotochronów z gumy oraz zewnętrzne gumowe poszerzenia.

Koszt całości – ok. 3500 zł ( zależnie od poszerzaczy i wielkości podcięcia )
Prze tej okazji wykonujemy często poprawki blacharskie karoserii i ramy, regeneracje zawiasów, itp - co wyceniamy indywidualnie, zależnie od zakresu prac.
 
6. Snorkel – czyli zewnętrzny zasys powietrza. 
- wloty powietrza

Umożliwia brodzenie w wodzie do ok. 1.5 m - teoretycznie, gdyż takie zanurzenie zależy również od innych czynników – jak np. działanie elektryki, itp.
Montaż snorkela wraz z odpowiednią modyfikacją filtra, nowym wkładem filtra i sprawdzeniem szczelności, to koszt ok. 1400 zł ( snorkel 4-Mad )
 
7. Sprzęgło spiekowe – wzmocnione.
- sprzęgło spiekowe

Do samochodów o zwiększonym ogumieniu konieczne jest zastosowanie wzmocnionego sprzęgła. Do Nissana Patrola 2.8tdi lub 3.0tdi proponujemy zastosowanie kpl. sprzęgła spiekowego . Sprzęgło takie może przenosić o ok. 50% większy moment obrotowy niż seryjne i charakteryzuje się przy tym dwukrotnie większą żywotnością.

Cena z montażem to ok. 3500 zł - dla sprzęgła w seryjnej srednicy tarczy, ( przeróbka koła zamachowego, wyważenie, tarcza spiekowa, docisk, łożysko, uszczelniacz wału, tulejka wałka sprzęgłowego – brąz )
Gdy zwiekszamy średnicę tarczy i docisk na mocniejszy - koszt ok. 4500 zł 
Mozemy również przerobić koło dwumasowe na jednomasowe - tp dodatkowo - ok. 1000 zł

Przy okazji przestrzegamy przed samodzielnym i często niefachowym montażem oraz pasowaniem spiekowych tarcz sprzęgłowych. Nasza wieloletnia praktyka w tym temacie gwarantuje poprawne działanie. Źle spasowane sprzęgło spiekowe drastycznie skraca jego żywotność, a efekt działania jest odwrotny od zamierzonego.
8. Blokady mostów
- blokady mostów

Oferujemy montaż 100% blokady mostu przedniego, jaki tylnego sprawdzonej firmy: 4-Mad , lub ARB . Oba typy są takiego samego działania, a ich części są zamienne między sobą. W skład oferty wchodzą:kpl blokada 4-Madkompresor 4-Mad wraz ze sterowaniem i przewodami – z wyjściami na 2 blokadymontaż mechaniczny i elektryczny całości
Cena w opcji na jedną oś – 6000 zł, przy montażu na dwie osie - 9000 zł
9. Sprzęgiełka piast układu 4x4
- sprzęgi piast

Manualnie sterowane sprzęgiełka piast 4-Mad – cena z montażem ( dwa koła) – ok 700 zł.
Sprzęgiełka manualne w porównaniu do seryjnych – automatycznych - mają wiele zalet podczas jazdy w terenie i tylko jedną wadę. 
Zacznijmy od wady:
 – niestety trzeba wysiąść z pojazdu , aby je załączyć.
Reszta , to już same zalety.
Przede wszystkim wytrzymałość na przeciążenia – jest zdecydowanie większa, dodatkowo ciągłe spięcie półosi z kołem.
W sprzęgiełkach automatycznych występuje tzw „dziura” w napędzie podczas zmiany kierunku jazdy np. z przodu do tyłu, kiedy to sprzegiełko po zapięciu się w tryb jazdy do przodu musi przejść przez tryb luz i zapiąć się w tryb jazdy do tyłu.
To zabiera ok 4 m drogi ( ok. 1.5 obr. koła ) i tym samym przez te 4 m nie mamy napędu na przednią oś.
Niewątpliwą zaletą jest również brak konieczności cofania samochodem przy wypinaniu sprzęgiełek, co może sprawiać wielki kłopot podczas jazdy z przyczepą.
  
10. Zwolniony reduktor, lub zwolnione przełożenia mostów.
W związku ze stosowaniem ponadwymiarowego ogumienia maleje siła napędowa na poszczególnych biegach. Tzn: przełożenia skrzyni biegów w odczuciu wydłużają się o samochód słabnie. Aby temu zapobiec proponujemy dwa rozwiązania.
Wymianę reduktora na zwolniony o 30% ( przełożenie 2,60 )

Niestety zwolnienie koryguje prędkości tylko w trybie – reduktor. Biegi szosowe pozostają bez zmian. 
Cena z wymianą, przezbrojeniem  i napelnieniem olejem syntetycznym  – ok. 4000 zł. Posiadamy w ofercie również reduktory o przyspieszonym przełożeniu - np do rajdów typu cross-country ( przełożenia 1,55  lub 1,65 )

Wymiana przełożeń mostów - zwolnienie ok. 20%

Zastosowanie przełożeń koryguje prędkości na reduktorze i biegach szosowych.
Cena wraz z montażem – ok. 9000 zł
11. Oświetlenie i akumulator.
W związku z pojawieniem się na naszym rynku oświetleń typu Xenon i Led, które to mają zdecydowanie większą sprawność , żywotność i przede wszystkim jasność , proponujemy montaż w/w. Montaż na dachu – dodatkowy pałąk, orurowaniu przednim lub z tyłu. Polecamy również żelowe akumulatory odporne na wstrząsy i mocne rozładowania.Tutaj odsyłamy do naszego sklepu 4x4.

- oświetlenie
- akumulator

 
12. Fotele sportowe i pasy 4 pkt.
- fotele sportowe

Zdecydowanie poprawiają trzymanie ciała kierowcy i pilota podczas ostrych jazd terenowych. Do wyboru – wyczynowe bez regulacji ( różne rozmiary i typy) , lub uniwersalne z regulacją.

Cena z montażem na szynach przesuwnych ok. 2500 zł ( zależnie od modelu fotela ).
Pasy szelkowe – cena z montażem , ok. - 800 -1000 zł ( zależnie od typu pasów)
 
13. Ogólny remont mechaniczny
Najważniejszą czynnością przed przystąpieniem do tuningu samochodu jest przeglądniecie i doprowadzenie wszystkich mechanizmów do stanu pełnej sprawności. Niestety pojazdy służące jako baza do przebudowy mają swoje lata i spore przebiegi . Przeprowadzamy przede wszystkim: remont generalny układu hamulcowego, kierowniczego i napędowego. W większości przypadków kończy się to na remoncie:przedniego mostu ( zwrotnice, uszczelnienia, łożyska piast) ,wymianie uszczelnień tylnego mostu ,wymianie końcówek ukł. kierowniczego, wymianie olejów we wszystkich przekładniach i silniku, filtrów,wymianie rozrządu pasków i uszczelniaczy silnika,remoncie hamulców ( tarcze, klocki, regeneracja zacisków, płyn, niektóre przewody, itp.)przegląd elektryki. W tym przypadku cena jest mocno uzależniona o stanu konkretnego egzemplarza Nissana Patrola.

 Jednak orientacyjnie można określić w/w wymieniony zakres prac na inwestycję ok. 5000 - 7000 zł.
14. Wyposażenie kabiny
metromierz, intercoom, CB – radio, kierownica sportowa / naba , nakładki pedałów, podnośnik typu – high-lift z mocowaniem, taśmy i pasy, itp.W tym temacie wybór jest dosyć duży . Jednak na wszystko wymienione powyżej (wraz z montażem ) trzeba przeznaczyć ok. 3000 - 4000  zł

 
15. Koła
Optymalnym kołem do jazdy terenowej dla Nissana Patrola GR jest zewnętrzna wielkość 35”.
Przy tej wielkości samochód prowadzi się bardzo dobrze i nie cierpią mechanizmy napędu . Graniczną wielkością dla Nissana Patrola jest koło 37”.
Polecamy sprawdzone stalowe felgi 4-Mad w różnych rozmiarach i poszerzeniach.Do wyboru 15” i 16” felgi.
 
16. Bagażnik i pałąk dachowy
- bagażniki i pałąki dachowe

Wykonujemy bagażniki dachowe różnej konstrukcji, zależnie od przeznaczenia i wielkości ładunku. Do bagażnika dachowego można mocować dodatkowe oświetlenie , linki na gałęzie, mocowanie podnośnika hi-lift , mocowanie na kanistry, albo mocowanie dodatkowego koła zapasowego.Cena bagażnika w prostej formie ( z mocowaniami halogenów i linek) - ok. 3000 zł
Cena bagaznika wyprawowego ( namiot dachowy, skrzynki hermetyczne, oświetlenie xenon/led, kanistry, itp) - to koszt ok. 10 000 zł
 
17. Konserwacja
Z całego tego zabiegu najważniejsze jest przygotowanie pojazdu do konserwacji.mycie na gorąco podwozia i płukanie wewnątrz ramy , mechaniczne usuwanie pozostałości rdzy , suszenie, gruntowanie, konserwacja ramy wewnątrz i z zewnątrz, konserwacja podwozia i profili karoserii
Cena całości – ok 2500 zł
Możemy również zdemontować ramę i poddać ją piaskowaniu , jednak wiąże się to z rozbiórką „na drobne” całego samochodu.
W związku z tym powstają dodatkowe koszty ok. 7000 zł ( plus ewentualne naprawy związane z tą operacją - np blacharka ramy, nowe przewody hamulcowe i paliwowe, itp)
  

Uwaga.

Wypisane ceny są cenami brutto z VAT.
Wszystkie podane ceny są cenami orientacyjnymi, wypisanymi w celu ogólnego oszacowania wartości przeróbek i mogą odbiegać od cen rzeczywistych, co jest zależne od cen części i kursu walut.
W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt e-mail i szczegółowe zapytanie.
Przy kompleksowej przebudowie stosujemy rabaty cenowe od cen detalicznych.